دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

براي برند سازي امروزه دسته بندي هاي مختلفي ارائه كرده اند، كه معتبر ترين دسته بندي برند سازي عبارت است از :

  1. برند سازي ديجيتال: مهمترين نوع از برند سازي مي باشد كه مي توانيم از طريق طراحي سايت به اين هدف برسيم. البته بايد طراحي سايت ما به گونه اي باشد كه تمام روش هاي بهينه سازي سايت در آن رعايت شده باشد. وگرنه موتور هاي جست و جو نمي توانند ما را شناسايي نمايند. علم طراحي سايت امروزه كمك بزرگي به ما در تجارت الكترونيك و جذب مخاطب و مشتري نموده است، همچنين توانسته با استفاده از گستره ي زياد مخاطبانش كمك بزرگي به كمپين برند سازي، در ايجاد يك برند نمايد.
  2. برند سازي از طريق مشاركت : كه مي توانيم با مشاركت با برند هاي بزرگ و قديمي به هدف برند سازي براي شركت خود دست يابيم.
  3. برند سازي كشوري: در اين نوع برند سازي هدف جذب توريست براي يك كشور مي باشد. به معناي عام تر مي توانيم بگوييم برند كردن نام يك كشور در يك زمينه ي خاص، مثلا نام كشور ايتاليا را همگان در جهان امروز با آثار هنري هنرمنداش مي شناسند، و يا كشور عزيزمان ايران را با بناهاي تاريخي فراوان خود در جهان مي شناسند.
  4. برند سازي شخصي: در اين برند سازي يك فرد و شخص را به عنوان يك چهره ي شاخص در زمينه فعاليت خود شناخته خواهد شد، مثلا بازيگري و تخصص علمي و... ، كه اين كار باعث ايجاد شهرت براي فرد و جذب مخاطب و مشتري بيشتر براي فعاليت او نيز خواهد شد
  5. برند سازي علّي: برند سازي براي موسساتي مي باشد كه منجر به اعمال خير خواهانه مي شود، مثل موسسه محك كه امروزه در بسياري از نقاط سطح شهر نام آن را شنده ايم و به انجام امور خير خواهانه مي پردازد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ آذر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

Content Marketing يا بازاريابي از طريق محتوا يكي از جديدترين روش هاي برقراري ارتباط با كاربران و مشتريان است. برخي از برندها به جاي آن كه براي نمايش تبليغات خود در سايت هاي اينترنتي ديگر هزينه كنند به بازاريابي محتوا رو آورده اند. بودجه اي كه براي ساخت و نمايش تبليغات اينترنتي اختصاص دهده بودند را صرف ساخت و طراحي سايت كرده و عده اي را براي جمع آوري مقالات ويا استخدام متخصص براي پاسخگويي به مشتريان مي كنند.

بازاريابي محتوا چيست؟

يعني ساخت و انتشار انواع گوناگون محتوايي مانند محتواي متني، تصويري و يا ويدئويي مرتبط با حوزي فعاليت به منظور جذب، تصاحب و درگيرنمودن جامعه با هدف خلق ارزش از جامعه.

شما هم اكنون در بازاريابي محتوايي شركت طرح و پردازش مبنا قرار گرفته ايد! به عبارت ديگر شركت طراحي سايت مبنا تلاش كرده است با توليد محتواي با ارزش و مرتبط به سايت و طراحي سايت با طراحان سايت و وب سايت نويسان جامعه ارتباط موثري برقرار كند و اين يك نمونه ي دقيقي از بازاريابي محتوا است.

اگر زمينه ي فعاليت شما در زمينه ي طراحي سايت است شما نبايد در زمينه ي هنرهاي رزمي محتوا توليد كنيد. چرا كه هيچ ربطي به هم ندارند و تمام هزينه اي كه براي بازاريابي محتوا كرده ايد بدون هيچ ثمره مثبتي از بين خواهد رفت.

برند همراه اول سايتي براي خود راه اندازي كرده و در حوزه ي فعاليت خود محتوا توليد مي كند. به اين ترتيب جدا از آن كه اشتغال زايي شده تعداد مطالب بيشتري به نام همراه اول در اينترنت پخش مي شود.

وب سايت ninisite نيز مثال ديگري از بارزاريابي محتوا است. در اين سايت بخوبي از اين بازاريابي استفاده كرده اند و مادران وپداران مي توانند از آن ها بهره ببرند. در اين سايت قسمت هايي براي تبادل نظر، پرسش و پاسخ و كلوب وجود دارد كه بسياري از كاربران مي توانند پاسخ و نياز هاي خود را در همين كلوب و پرسش و پاسخ بدست بياورند.

سايت ديگر كلوپ مشتريان سايت شركت ويتانا است. اين سايت به غير از توليد محتوا به پرسش و پاسخ مي پردازد. مادرها سوالات خود را مطرح مي كنند و متخصصين به آن ها پاسخ مي دهند. از طرفي براي نام متخصصين بر سر زبان ها مي افتد و بر تعداد مراجعه كنندگانشان اثر مثبت خواهد داشت.

از جمله شركت هاي ديگر كه از اين تكنيك استفاده مي كنند شركت ماكروسافت است اين شركت بخش قابل توجهي از بودجه بازاريابي و تبليغات خود را صرف اين شيوه ي نوين مي كند.

 

5 نكته براي شروع بازاريابي محتوا

1.شروع ابزاريابي با محتوا: نقطه ي شروع وب سايت خودتان است. وب سايت هر شركتي مكاني است كه مشتريان بار ي جستجو اطلاعات به آن مراجعه مي كنند. پس از كامل بودن اطلاعات مطمئن شويد.

2.اطلاعاتي را توليد كنيد كه پوشش عمومي داشته باشد: بهتر است براي خريدن زمان از بانك اطلاعاتي و يا كتابخانه مقلات آموزشي و پژوهشي استفاده كنيد. در هنگام ويرايش و تدوين نياز هاي مشتريان را مد نظر داشته باشيد. و قسمت هايي را كه مشتري را از خريد منصرف مي كند را پاك كنيد.

3.تدوين سوالات و پاسخ ها براي ايده سازي محتوا:در بازاريابي محتوا بايد به مشتري بينش و اطلاعاتي را كه نياز دارند عرضه كنيم. بطور مثال شركت طراحي سايت مبنا با بارگذاري مقاله ها و ويدئو ها برنامه نويسيHTML آموزش مي دهد.

4.براي بازاريابي محتوا اول يك وب سايت و سپس يك وبلاگ ايجاد كنيد: پس از توليد محتوا وبلاگ نويسي را آغاز كنيد. براي بازاريابي محتوا شما بايد از SEO استفاده كنيد و وبلاگ را بر روي سايت ميزباني كنيد. بطور منظم سايت شما بايد به روز شود تا براي كاربران و مشتريان مطالب تازه براي مطالعه وجود داشته باشد. لينك وبلاگ خود را در شبكه هاي اجتماعي منتشر كنيد.

5.به اصول گرامري و تلفظي دقت كنيد: محتوا بايد داراي ادبيات صحيح و داراي ساختار و ويرايش مناسب، خوانا و گويا باشد. غلط تايپي و گرامر ضعبف مخاطبان را از خواندن باز مي دارد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ آذر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

دو راه افزايش ترافيك سايت داريم:

 تبليغات و ديگري توليد محتوا مي باشد كه هر كدام هزينه ي مختلفي دارند. در اين مطلب هزينه ي اين دو روش را بررسي مي كنيم.

اكثر افراد تمايل دارند به صورت قديمي و سنتي تبليغات خود را انجام دهند چرا كه از بازاريابي درون گرا هيچ آگاهي ندارند. هنگامي كه شما بر روي تبليغي كليك مي كنيد و به صفحه ي پيوندها وصل مي شويد نمره كيفيت كاهش مي يابد. نمره كيفيت مضربي از 10 است كه بر اساس ارتباط كليد واژه هاي انتخابي صفحه فرود، تعداد دفعات كليك بر روي متن تبليغ و ...است تعيين مي شود و بر هزينه هاي تبليغي گوگل تاثير مي گذارد.

 

حال هزينه تبليغات گوگل را با توليد محتوا مقايسه مي كنيم:

براي مثال هر مطلب تخصصي توليد شده براي شما 75000 تومان باشد. اگر خواهان تبليغات در گوگل هستيد براي هر كليك بايد 50 سنت پرداخت نماييد. با فرض اينكه قيمت دلار 3000 تومان باشد به ازاي هر كليك 1500 تمام براي شما هزينه ايجاد مي كند بطور ساده تر به مقدار 75000 تومان در گوگل تبليغلات انجام دهيد فقط 50 كليك راي شما ثبت خواهد شد.به نظر شما آيا متن تبليغي ايجاد شده براي وبلاگ ويا سايت شما و اشتراك آن در شبكه هاي اجتماعي كمتر از 50 كليك براي شما به همراه خواهد داشت؟

مسلما تعداد كليك در بازاريابي محتوا بيشر خواهد بود چرا كه متن در وبلاگ باقي خواهند ماند و تاريخ انقضا ندارد و مدام در گوگل جستجو و يافت مي شود و كاربران با كليك بر روي آن وارد سايت شما مي شوند.

 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۸ آذر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در بازاريابي اينترنتي معيارهايي براي سنجش بازارياب به موتورهاي جستجوگر وجود دارد كه يكي از آن ها Dwell Time است.

Dwell Time يعني مدت زماني كه كاربر پس از جستجو وارد صفحه اي مي شود و دوباره به موتور جستجوگر باز ميگردد. به بيان ساده تر مدت زماني كه كاربر در صفحه اقامت مي كند.بازگشت كاربر از سايتي به موتور جستجوگر نشان دهنده آن است كه سايت رجوع شده از لحلظ كيفيت محتوا و يا طراحي سايت مناسب و مفيد نبوده است هر چه  مقدار اين معيار كمتر باشد به منزله ي اين است كه با سايت ضعيفتري مواجه هستيم و نمره منفي براي سئو آن سايت محسوب مي شود.

يك معيار ديگري به نام Bounce Rate وجود دارد . اين معيار نرخ خروج كاربر را پس از ورود محاسبه مي كند. به بيان ديگر كاربر وارد سايتي شده بودن آنكه از صفحات ديگري از اين سايت مطالعه كند از آن خارج مي شود. اين معيار به صورت درصدي نمايش داده مي شود و هرچه اين معيار كمتر باشد نمره مثبتي براي سئو آن سايت به حساب مي آيد.

آمار معيار Bounce Rate را مي توان در سرويس آمار بازديدكنندگان آناليتيكس گوگل مشاهده نمود. گوگل اين اطمينان را داده است كه كساني از خدمت آناليتيكس بهره مي برند از اطلاعاتي كه در سايتشان قرار دارد (توليد محتوا) براي تعيين رتبه و قراردهي در نتايج جستجو بي تاثير قرار دهد و براي اين دسته افراد دستورهاي جداگانه اي تعريف كرده و بر اساس آن ها تصميم گيري ميكند.

با توجه به مطالب گفته شده تنها معيار بسيار مهم براي موفقيت سئو هر سايتي در اصل رضايت كاربر از سايت مي باشد. بايد سايت خود را از چشم كاربر ببينم و در آن محتويات و اطلاعات با ارزش و مفيد قرار دهيم. وبلاگ نويسي براي بروز رساني فراموش نشود! و تمام تمركز خود را روي كليد واژه ها نگذاريد و ولي از آن و ارتقا در رتبه موتور جستجوگر غافل نشويد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۸ آذر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

شايد تا بحال كد QR به چشم شما خورده باشد ولي دانش كافي در موردش و نحوه ي كاركردش نداشته باشيد. QR مخفف Quick Response كه معناي لغوي آن مي شود پاسخ سريع!  QRدر واقع يك نوع باركد دو بعدي است كه توسط گوشي هاي هوشمند و دستگاه هاي مخصوص خوانده مي شوند اين كد ها به طور مستقيم  به متن ايميل و.... اينك ميشوند. حتي اين قابليت را دارند كه با اسكن اين كد به سايت مربروطه وصل شويد.

QR  در كشور هاي شرقي كاربرد فراواني دارد و در كشور هاي غربي در حال رواج پيدا كردن است طولي نمي انجامد كه شما در همه جا با اين كد برخورد كنيد از بسته بندي محصولات گرفته تا طراحي وب سايت ها. چرا كه كاربر فراواني در بازاريابي،تبليغات و برند ها و ... دارند.

چرا بايد به كد QR اهميت دهيم؟

با همه گير شدن گوشي هاي هوشمند و افزايش روز افزون  تعداد اين گوشي ها زمينه ي مناسبي براي رشد كد QR است چرا كه قادر است با اسكن از راه دور خوانده شود و داده ها را به مشتري اتنقال دهد. اين قدرت انتقال داده هاي سريع تاثير مهمي بر تبليغات و بازاريابي خواهد داشت.

كد QR چه تفاوتي با باركد UPC1D (تك بعدي) دارد؟

هر گاه اسم باركد ميايد ياد يك دسته خطوط عمودي ميافتيم كه قابليت نشان دادن 30 عدد را دارد اما باركد QR داده ها را هم در خطوط عمودي و هم در خطوط افقي ذخيره مي كند و وسعت دامنه داده هايش تا 7089 عدد مي باشد. به علت همين دامنه اطلاعاتي وسيع قادر است به هر چيزي لينك داده و وصل شود.

چگونه يك كد QR را اسكن كنيم؟

اگر شما يك smart phone مثل آي فون، اندرويد و بلك بري داريد. تعدادي از برنامه هاي اسكنر باركد خواهيد داشت. اسكنر QR  كد را به وسيله دوربين مبايل اسكن و رمزگشايي مي كند. استفاده از اين اسكنر ها رايگان بوده و كافيست فقط آن را بر روي گوشي خود نصب كنيد.

چه چيزي را مي توان به صورت يك  QR Code در آورد؟

يك تصوير مبتني بر لينك  HyperText كه بصورت آنلاين مورد استفاده قرار مي گيرد را  كد  QR مي گويند. هر URL مي تواند به يك  QR تبديل شود در ادامه اين بحث مي توان گفت كه هر صفحه از وبسايت را مي توان به عنوان يك نتيجه از اسكن QR دانست. شما مي توانيد با تبديل كردن وبلاگتان به يك كد QR ديگران را به بازديد از آن تشويق كنيد.

شما حتي مي توانيد كد QR را بطوري تنظيم و برنامه ريزي كنيد كه وقتي از آن اسكن شد با شماره خاصي از كاربر با شما  تماس گرفته شود و يا به آن يك پيامك حاوي اطلاعات از قبل مشخص شده برايتان ارسال شود. گوشي شما دستورات ارسال شده را تشخيص داده  و اپليكيشن لازم را صدا مي كند. اين قابليت ها استفاده اين كد ها را در تبليغات  روز افزون  مي كند.

كد QR را چه جاهايي مي توان قرار داد؟

اين كد در هر جايي مي تواند قرار بگيرد از بسته هاي محصولات، بنرهاي تبليغاتي و روزنامه ها گرفته تا بر روي ديوار ها و پوست انسان (مي توان آن را بر روي پوست tatoo كرد)!

با آنكه ميتوان كدهاي QR در سايت استفاده كرد ولي به ياد داشته باشيد كه آن ها را جايگزين لينك هاي قديمي نكنيد چرا كه كاربر آنلاين همچنان ترجيح مي دهد كه بر روي لينك كليك كند تا اينكه با گوشي همراه كدي را اسكن كند!

استفاده از كد QR در بازاريابي:

 در هنگام استفاده از كد QR در بازاريابي بايد دقت كنيم كه اطلاعات انتقاد داده شده فراتر از لينك ورود به يك سايت باشد چرا كه اين كار با يك كليد براي كاربر مقدور مي باشد و ديگر نيازي به صرفه زمان ندارد.

فراموش نكنيد كه اين شيوه هنوز نوپا و جوان است و بسياري از كاربران نمي دانند چگونه با آن كار كنند شما بايد طريقه استفاده از كد QR را در اختيار كاربران قرار دهيد.

چگونه مي توانيم كد QR بسازيم؟

به راحتي شما مي توانيد با استفاده از اپليكيشن هاي طراحي كد QR  بسازيد. در قدم اول هدفتان را از ساخت اين كد دريابيد.

در سايت هاي زير شما مي توانيد به صورت رايگان كد QR بسازيد.

http://www.qrstuff.com/

http://qrcode.kaywa.com/

http://quikqr.com/



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۳ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

از مهمترين اهداف سايت هاي شركتي افزايش فروش سايت فروشگاه و برقراري ارتباط با مشتري مي توان نام برد. راه هاي زيادي براي جلب كاربر براي سايت وجود دارد از رعايت سئو گرفته تا تبليغات اينترنتي و ايميل هاي تبليغي، اما نكته مهم اين است كه كاربران را به مشتري و يا يك مخاطب دائمي تبديل كنيم و فقط براي همين هدف هزينه هاي سنگيني را متقبل مي شوند و افزايش مخاطب تنها عامل مثبتي براي رسيدن به اين هدف هستند.

چك ليستي براي افزايش فروش سايت

چند راهكار را براي جلب رضايت و اعتماد كاربران  و تبديل آن ها به مشتري ثابت معرفي ميكنيم.

بهينه سازي گرافيكي سايت و افزايش سرعت آن

زمان بارگذاري يك صفحه سايت و حجم آن بايد به گونه اي باشد كه مخاطب يا كاربر را خشته نكند و رضايتش را جلب كند.

نحوه نمايش در مرورگر هاي مختلف

در ايران مرورگرهاي گوگل كروم،  فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر بيشترين كاربرد را دارند كه هر كدام از آن ها كد نويسي مختصي  HTML و  Css دارند. براي مثال اگر در گوگل كروم نمايش مناسبي نداشته باشيم بيش از 30% مخاطبان خود را از دست مي دهيم و پتانسيل عالي براي افزايش قروش سايت به هدر خواهد رفت.( صفحه نمايش گوشي ها و تبلت ها)

ايجاد حس امنيت

جلب اعتماد مشتريان  تاثير بسزايي براي افزايش فروش به همراه داردبراي اين كار لازم است مجوز هاي لازم را تهيه و آن ها را در صفحه اصلي به نمايش بگذاريم تا به سايتمان اعتبار بخشد و قانونمندي مارا به كاربران انتقال دهد.

كارايي سايت و راحتي استفاده

خود را به عنوان يك مشتري در سايت خود ثبت نام كنيد و براي خود محصولي سفارش دهيد و تمام مراحل عضويت و ثبت خريد را طي كنيد كه معايب و ابهامات كارتان را متوجه شويد. با مراجعه به آمارگير سايت صفحاتي كه مخاطبان از آن خارج مي شوند را بررسي كنيد و متوجه كمي ها و كاستي ها مي شويد.

ارتباط و شناخت دو طرفه با كاربران

اختصاص دادن قسمت هاي تماس با ما و درباره ي ما به منظور ارتباط دو طرفه و شناخت متقابل امري ضروريست. ارائه توضيحات كامل طريق سفارش كالا، شرايط و قوانين، نحوه ارسال، نحوه پرداخت و امسال اين ها براي يك فروشگاه اينترنتي الزاميست و تاثير بسزايي بر افزايش فروش سايت خواهد داشت.

نظرات مشتريان

تخصيص دادن بخشي براي اظهار نظر كردن مشتريان و رضايت آن ها از خريد كردن از سايت راه مناسبي براي سوق دادن كاربران براي خريد از سايت  است وباعث افزايش فروش سايت مي شود. در اين قسمت بايد اعتماد كاربر و ايجاد احساس امنيت را در نظر بگيريم و از بزرگ نمايي و اغراق بپرهيزيم.

كاهش تعداد فيلدهاي فرم ثبت نام يا خريد

هر سايتي قوانين مربوط به خود را براي طراحي فرم ثبت نام دارد. از قراردادن تعداد زياد فيلدهاي ثبت نام خوداري كنيد تا تعداد عضو شوندگان افزايش يابد.

بخش سوالات متداول

بخشي را براي سوالاتي قرار دهيد كه اكثر كاربران آن را مي پرسند و با دقت به آن ها پاسخ دهيد اين كار باعث مي شود حجم كاري شما در آينده كاهش يابد و راحتي و رضايت كابران را فراهم مي كند.

پاسخگويي و پشتيباني آنلاين

پاسخگويي آنلاين از ويژگي هاي يك سايت فروشگاهي قوي است. شما مي توانيد همان لحظه كه كاربران سوال خود را مطرح مي كنند و در سايت حضور دارند پاسخ آن ها را بدهيد و مشوق آن ها براي خريد باشيد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۳ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

مزاياي تبديل وبلاگ به وب سايت:

  • كاربران به وب سايت ها اعتماد بيشتري دارند.
  • براي وبلاگ نمي توان نماد اعتماد دريافت كرد.
  • به علت بودن نماد اعتماد، دريافت درگاه آنلاين امكان پذير نيست.
  • امكانات وبلاگ ها محدود و غير قابل گسترش مي باشد.
  • بر خلاف وبلاگ، مالك اصلي سايت خود شما هستيد.
  • ارزش سايت نسبت به وبلاگ در نزد گوگل بيشتر است.

و بسياري از مزاياي ديگري كه ميتوان به آن ها اشاره كرد.

ميتوان اين موضوع را با يك آزمايش ساده ثابت كرد:

اقدام به طراحي سايت معرفي شركت ساده نماييد سپس به بلاگفا رفته و يك وبلاگ شركتي نيز در آن ايجاد كنيد.

AdministratorfilesUploadFilewhat-is-a-blog-vs-static-website-640x400.jpg

نتايجي كه خواهيد ديد به اين صورت است:

بعد از 6 ماه تعداد بازديدكنندگان وبلاگ از سايت پيشي ميگيرد اما بعد از يك سال متوجه ميشويد ديگر قادر نيست رتبه بيشتري از سمت گوگل كسب كند و در صفحه سوم و يا چهارم نتايج گوگل باقي مي ماند. اما وب سايت ها نتيجه كاملا بر عكس به ما مي دهند. بعد از سپري شدن 6 ماه دوم ورودي هاي وبسايت از وبلاگ پيشي ميگيرد و با سرچ شدن توسط كلمات كليدي در صفحه اول گوگل نمايش داده ميشود.

جايگاه وبلاگ در نتايج جستجو گوگل:

  • با جستجو كلمات كليدي پر رقيب در صفحه اول راهي پيدا نخواهد كرد.
  • با جستجو در كلمات كليدي پر رقيب از صفحات 3 به بعد نمايش داده ميشود.
  • تنها براي كلمات كليدي كم رقيب و يا بي رقيب مناسب مي باشد.
  • لطفا نظرات و پيشنهادات خود را با شركت طراحي سايت مبنا در ميان بگزاريد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در اين مقاله از مقالات شركت طراحي سايت مبنا قصد داريم راه كارها افزايش فروش را آموزش دهيم

سيستم فروش چيست؟

مجموعه اي از اجزاي يكتا است كه بيشتر آن ها قادرند با يكديگر و ديگر اعضاي خارجي تعمال پيچيده اي داشته باشند.

AdministratorfilesUploadFileincrease sales.jpg

مثلا زماني شما اجاقي را مي فروشيد يك سري از سوالات مانند چه كسي غذا را ميپزد، ديگر افراد خانواده چه غذايي را دوست دارند، چه كسي هزينه ي تهيه مواد اوليه را پرداخت مي كند و... پيش ميآيد و فروش را پيچيده تر مي سازد.

پس بهتر است در همان ابتدا يك سيستم فروش مشخص كنيم و موجوب افزايش فروش شويم.

در قدم نخست:

همه ي افراد ذينفع را با منافع بالقوه را شناسايي كنيد.

فرهنگ و سياست داخلي شركت را بفهميد.

با افراد مهم ارتباط و اتحاد بر قرار كنيد.

با افراد شركت ملاقات و جلساتي ترتيب دهيد تا فروش پيش برود.

با برنامه ي  تحويل مرحله اي، نصب و راه ندازي موافقت كنيد.

پس از فروش همچنان با آن ها در ارتباط باشيد و اعتمادشان را تحكيم كنيد.

مراقب فرصت هاي آينده باشيد تا آن ها را از دست ندهيد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

AdministratorfilesUploadFileprospects-reaching-tips_bloggodown.jpg

براي خلق مشتريان وفادار همواره سعي بر برآورده كردن انتظارات و خواسته هاي آنها داشت. هرچه رضايت مشتري بيشتر باشد به همان اندازه وفاداري آن مشتري  به كسب و كار شما بالا مي رود. وقتي شما اولين فروش را انجام مي دهيد مشتري تا حدودي به شما اعتماد مي كند و از اين به بعد وظيفه شما شروع مي شود هر چه ميزان رضايت مشتري از شما بالا برود باعث مي شود تعداد معاملات و همچنين مبالغ خريد از شما بالا برود.

اين سوال براي ما پيش مي آيد كه ما چه نيازي به مشتريان وفادار داريم؟

رضايت مشتريان تعيين كننده ميزان فروش و خدمات ماست ، در واقع هدف ما بايد همواره خلق مشتريان وفادار باشد تا آنها به هيچ وجه به دمبال رقبا ما نروند و هميشه به ما وفادار باشند.

چند نكته براي وفادار كردن مشتريان:

اول اينكه به مشتريان خود احترام بگذاريد بعد از خريد آنها را به حال خود رها نكنيد و با آنها تماس بگيريد و ضمن تشكر از خريد يا گرفتن خدمات در مورد ميزان رضايت منديشان نصبت به محصول خود سوال نماييد و نقاط ضعف و قوت آن را بپرسيد از آنها بخواهيد از 1 تا 20 به شركت شما نمره بدهند با اين كار متوجه مي شويد كه مشتريان چه رتبه اي به شركت شما مي دهند و همواره سعي كنيد رتبه خود را به 20 برسانيد.

بهترين مشاور شما مشتري شماست كه بدون هيچ هزينه اي بهترين راه كاربراي بهتر شدن كسب و كار شما را به شما مي دهد. هيچكسي بهتر از خود مشتري از خواسته ها ، مشكلات و احساس خود خبر ندارد پس با آنها صحبت كنيد و خوب به حرفهاي آنها گوش كنيد.

مشتريان با هم متفاوت هستند و نيازهاي آنها نيز با هم متفاوت است به همين دليل لازم است به هر مشتري متناسب با روحيات آن خدمات عرضه شود تا رضايت كامل آن جذب شود.اين نكته بسيار در رونق كسب و كار شما اهميت دارد.

شما براي وفادار كردن مشتري نصبت به خود بايد يك طرح جامع تهيه نمايد كه اول در آن تصميم بگيريد در كسب و كار خود چه هدفي داريد و در گام بعدي به دنبال كشف نيازهاي پنهان و آشكار مشتري باشيم و مشتري خود را كاملآ بشناسيد و در گام سوم به دنبال ثبات كيفيت محصولات و خدمات خود به مشتري باشيد.

برخي از شركتها گمان مي كنند به دليل اينكه كسي مشتري دائمي آنهاست براي هميشه به آنها وفادار مي ماند و هر محصولي كه عرضه كنند را خريداري مي نمايد ولي اين فكر اشتباه است زيرا اين مشتري با ديدن محصول با كيفيت تر و با قيمت مناسب تر به طرف آن محصول جذب مي شود پس اگرمي خواهيد مشتري فقط از شما خدمات بگيرد مي بايست هميشه محصول مناسب با قيمت موجهي به آن عرضه گردد.

وقتي كه مشتريان كسب و كاري را باور كنند و به خريد كالا و خدمات ، رفتار و منش كارمندان و خدمات رساني آنها ايمان بياورند به كسبو كار وفادار خواهند ماند.

يكي از مهمترين عوامل وفادار كردن مشتريان اين است كه كار و خدمات خود را كامل و بدون نقص انجام دهيم. اين را بدانيد سكوت مشتري به معنا رضايت از شما نيست و مشتريان شاكي هميشه بهترين دوست شما هستند به صحبت آنها گوش كنيد و از تصوير ذهني و احساس آنها نصبت به كسب و كار خود مطلع شويد ، در اين صورت با انجام تغييراتي در كسب و كار خود مي توان رضايت آنها را جلب كرد و آنها را به مشتريان وفادار خود تبديل نمود.

ثبات در جذب مشتريان وفادار در كار از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و همواره بايد به دنبال ساختن اين مشتريان باشيم و هيچگاه مشتريان خود را دسته كم نگيريم ، هرگاه قول انجام كاري يا خدماتي را به آنها مي دهيم حتمآ به قول خود پايبند باشيم.

هميشه در ارائه خدمات خود به مشتريان ثبات داشته باشيد و با دادن وعده هاي بي مورد در ابتداي كار كه نمي توانيد آنها را عملي كنيد اعتماد مشتري را از خود سلب ننماييد.

به صورت خلاصه براي ساخت مشتري هاي وفادار ابتدا بايد با آنها ارتباط مستقيم داشته باشيم و تصوير ذهني آنها را نسبت به كسب و كار خود بدانيم و به آنها اهميت بدهيم و صداي مشتري را بشنويم و شروع به برآورده كردن نياز مشتريان بكنيم و همچنين هميشه در كار خود ثبات داشته باشيم و روز به روز به كيفيت خدمات خود بيفزاييم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۹ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

AdministratorfilesUploadFileuser-experience.jpg

تجربه كاربري يا به لاتين User experience كه به اختصار UX ناميده مي شود .

UX به معني تجربيات و احساسات يك كاربر هنگام استفاده از يك محصول يا يك سيستم يا سرويس كه به آن دست مي دهد.

تجربه كاربري توسط دونالد نورمن در اواسط دهه‌ي ۱۹۹۰ ابداع شد و كاربرد گسترده تري پيدا كرد.

فرادي كه بر روي UX كار مي كنند به مطالعه و ارزيابي حس و تجربه كاربران در رابطه با يك سيستم مي پردازند. در اين روند مواردي مانند سهولت كاربري، درك ارزشي سيستم، كاربري، بازدهي عملكرد و از قبيل آن مورد بررسي قرار داده مي شود.

UX در طراحي وب سايت

UX به زبان ساده هنگامي كه يك كاربر با يك وب سايت كار مي كند و عمليات مختلفي انجام مي دهد مجموع آنها يك تجربه در شما ايجاد مي كند كه گاه خوشايند است و گاه ناخوشايند و اين مسئله بسيار مهم مي باشد. به طور كلي نوعي تعامل انسان و كامپيوتر و نوع درك مخاطب مي باشد.

براي تجربه كاربري قاعده خواصي وجود ندارد كه بگويم وب سايت به چه شكلي بايد چيدمان شود بلكه تجربه كاربري مي تواند تحت تاثيرعوامل زيادي باشد. قبل از شروع طراحي يك وب سايت بايد تحقيقات زيادي بر روي اهداف سايت، بازار هدف سايت، روحيات مخاطبان بازار هدف و ... صورت دهيد پس از جمع آوري تمام اين اطلاعات و طراحي وب سايت بايد خود را در جاي مخاطب قرار داده و سايت را باز كنيد و علايق خود را كنار بگذاريم و تنها از چشم مخاطب به سايت نگاه كنيم و سوالاتي از خود بپرسيد مانند اينكه به دنبال چه چيزي هستم؟ هدف از ورود با سايت چيست ؟ كار با وب سايت و گردش در آن لذت بخش است؟ و سوالاتي از اين قبيل تا بتوانيم قدم به قدم وب سايت خود را بهبود بخشيم.

تجربه كاربري نميتونه همه انسانها با همه علاقه ها و تنفرهاشون رو تحت پوشش قرار بده، چون هر انساني طرز تفكر و احساسات خودش رو داره ولي وظيفه ما آن است كه براي اغلب كاربران سايت خود محيطي لذت بخش را فراهم كنيم.

عناصر طراحي تجربه كاربري:

1.طراحي بصري

طراحي بصري بيشتر بر روي زيبايي و گرافيكي وب سايت از نظر كاربر تاكييد مي كند كه باعث ارتباط و انتقال درست پيام به مخاطب شود.

2.معماري اطلاعات

علم سازمان دهي اطلاعات و محصولات و خدمات است كه موجب دسترسي بهتر كاربر به اجزاء مختلف سايت مي گردد.

3.طراحي تعامل

بيشترين تمركز اين قسمت بر روي تعامل با كاربر براي جلب رضايت اكثريت آنها مي گردد.

4.كاربرد پذيري

به ميزان كاربرد يك محصول تسط كاربر گفته مي شود كه يكي از مهمترين قسمت هاي تجربه كاربري مي باشد.

5.تعامل

 گام اول در طراحي تجربه كاربري تعيين دليل استفاده از سيستم است و سپس تجربه كاربري مي تواند بر اين اساس طراحي شود.پس تعامل انسان و رايانه عامل اصلي در تجربه كاربري مي باشد.

تعدادي از تكنيك هاي تجربه كاربري:

نظر سنجي از كاربران با طراحي فرم نظر سنجي در وبسايت.

نمونه سازي به منظور بهتر مشخص شدن اولويت محتوا در آن صفحه.

كوتاه كردن مسير كاربر براي رسيدن به هدف .

 

در انتها لازم به ذكر است كه تجربه كاربري كاملآ كاربر مهور مي باشد ودر هر وب سايت مهمترين قسمت كاربران و رضايت آنها مي باشد. تجربه كاربري مي تواند در جهت رسيدن به اين هدف يه شما بسيار كمك كند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۹ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت