دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

بازاريابي ويروسي چيست؟

بازاريابي ويروسي (نام ديگر: دهان به دهان) به معناي بازاريابي رايگان است اگر شما يك پست مناسب و تاثير گذار نوشته ايد مي توانيد آن را در فيسبوك، توئيترو لينكدين قراردهيد. اما اگر شما خواهان بهترين نتيجه از بازرايابي ويروسي خود هستيد براي شما كاملا رايگان نخواهد بود. اگر يك ويدئو فراهم كرده ايد با پرداخت هزينه اي ناچيز  آن را مي توانيد در يوتيوب ارتقا دهيد. پس بهتر است تعريف بالا را بهتر بيان كنيم :

بازاريابي ويروسي يك روش بازاريابي كم هزينه و در عين حال بسيار موثر  براي بازار اينترنتي است. اين استراتژي كاربران را به بازگو كردن پيغام بازاريابي شما به ديگران تشويق مي كند.

چنين شانسي وجود دارد كه شما بدون هيچ هزينه اي برند خود را ويروسي كنيد كه نياز به محتواي عالي و تاثير گذار، تلاش و زمان زيادي احتياج دارد. همچنين پرداخت هزينه براي قراردادن در سايت هاي رسانه اي اجتماعي و رسانه هاي ديگر مشابه ويروسي شدن را تضمين نمي كند اما بطور قطع شانس شما را افزايش مي دهد.

بازاريابي ويدئويي ويروسي چيست؟

تركيب بازارزيابي ويدئويي و بازاريابي ويروسي است  كه نتيجه قابل توجهي از تركيب اين دو بدست مي آيد.

ايجاد يك ويدئو تبليغاتي كه شامل محتواي جالب، آموزنده ويا مفيد و اتنشار آن در شبكه هاي اجتماعي فيسبوك ، گوگل پلاس و...، ارسال به كاربران از طريق ايميل و  يا برنامه هاي ارتباطي تلفن هاي هوشمند مانند وايبر و واتس اپ و غيره ويا كليه روش هاي آنلاين و آفلاين! خوب تا اينجت شد بازاريابي ويدئويي آن اقدامي كه بازاريابي ويدئويي به ويدئويي ويروسي مبدل مي كند اين است كه ويدئو ي تهيه شده توسط افراد ديگر هم در كانال هل و شبكه هاي اجتماعي كه در بالا ذكر شد به اشتراك گذاشته شود.

با اين كار برند مد نظر سر زبان ها مي افتد و مانند ويروس انتشار ميابد.

 
 


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

تعهد در بازاريابي چيست؟

مدت زمان طولاني كه بين انجام كار و كسب موفقيت سپري مي شود موجب دلسردي و نااميدي بازاريابان و تجار مي شود و بي شك در اين مرحله شما با شكست هاي كوچكي برخورد مي كنيد كه موجب دلسرديتان مي شود و شكست هاي بزرگتر را به دنبال دارد  اما اگر تلاش كنيد و پشتكار لازم را داشته باشيد موفقيت دوباره به شما رو خواهد كرد.

وفاداري و تعهد در بازاريابي چريكي

نبايد بعد از مدت كمي از بازاريابي و يا برنامه تبليغات دست بكشيد بلكه بايد به آن وفادار و متعهد باشيد اگر خواهان موفقيت هستيد. توصيه ما به كساني كه در حوزه ي بازاريابي فعاليت مي كنند تعهدشان را هيچگاه فراموش نكنندو آن را جدي بگيرند چرا كه حتي با مقدار اندكي سرمايه بازار خود را مورد آزمون قرار مي دهند بايد به معناي واقعي عمل كنند.

در هنگام طراحي بازاريابي به خوبي آن را بررسي كرده و دوباره مرور كنيد تا تمام مقاصد شما را در بگيرد وقتي آن را به كار ميگيريد و وفاداري برايش خرج مي كنيد شاهد فراز و نشيب هايش و شاهد قدرت گرفتنش خواهيد بود و سر انجام به اوج رسيدنش را مشاهده مي كنيد.  

اگر طرح شما در حال كاركردن است، اگر پول ورودي به حساب شما در حال افزايش است و حساب بانكيتان در حال افزايش يافتن است تنها دليلش تعهد شما به برنامه ي تبليغاتي است. در مدت زماني كه برنامه شما به كندي عمل ميكرد شكيبا بوده ايد هنگامي كه برنامه كارايي درستي نداشت صبوري خرج كرده ايد و خشم خود را فرو برديد در غير اين صورت برنامتان را يا عوض ميكرديد  و كاملا شكست مي خورديد و يا اينكه  كلا برنامه را حذف مي كرديد و بدون استفاده مي شد.

تنها راه آنكه متوجه شويم آيا برنامه ما مناسب است يا نه مورد سنجش قراردادن آن با هزينه هاي كم، مشاوره گرفتن از ديگران و استفاده از تجربياتشان، اعتماد به برنامه ، بايد صبورو شكيبا باشيد.

بازاريابي با زمان نسبت مستقيم دارد هر چه بيشتر  صبر كنيد به نتيجه دلخواه بيشتر نزديك مي شويد براي اينكه شما نتيجه كار را ببينيد حداقل بايد 3 ماه از شروع برنامه گذشته باشد. هرگز توقع نداشته باشيد در60 روز آينده جوابي بگيريد.

نقش زمان در اثر بخشي تبليغات

براي آنكه شما متوجه شويد از هنگام آغاز تبليغات چه رخ مي دهد براي شما مثالي ميزنيم. تصور كنيد هر باري كه آگهي مي دهيد به هدف خود نمي رسيد:

  • دفعه اول به فرد به آن نگاه ميكند  ولي با اين حال آن را نمي بيند.
  • دفعه دوم متوجه اش نمي شود.
  • دفعه سوم  متوجه وجودش مي شود
  • دفعه چهارم به سختي به خاطر مياورد كه همچين چيزي ديده است
  • دفهع پنجم مي خوانتش
  • دفعه ششم  بي اعتنايي نشان مي دهد
  • دفعه هفتم مي گوييد "اي بابا بازم اين"
  • دفعه هشتم  مي گويد "اين كه هنوز اينجاست"
  • دفعه نهم به اهميتش فكر ميكند
  • دفعه دهم از اطرافيانش دررابطه با آن تحقيق مي كند
  • دفعه يازدهم به بيزينس آگهي دهنده فكر ميكند كه چطور كار مي كنتد
  • دفعه دوازدهم  با خود فكر مي كند كه شايد چيزه خوبي باشد
  • دفعه سيزدهم فكر ميكند كه با ارزش است
  • دفعه چهاردهم  احساس نياز به همجين جيزي مي كند
  • دفعه پانزدهم بخاطر پول نداشتن آزرده خاطر ميشود
  • دفعه شانزدهم به خو ميگويد روزي آن را خواهد خريد
  • دفعه هفتدهم مشخصات آن را يادداشت مي كند
  • دفعه هجدهم از فقر ميرنجد
  • دفعه نوزدهم از حساب خود مطمئن مي شود كه پول كافي دارد
  • دفعه بيستم آن را ميخرد و به اطرافيانش پيشنهاد ميكند كه آن را بخرند

مي توان گفت براي اكثر ما اين اتفاق افتاده است. براي مثال وقتي شما ميخواهيد يك ماشين بخريد جندين بار در مورد آن شنيده ايد و يا اطرافيانتان به شما پيشنهاد كرده اند. بار ها شده كه از يك تبليغ تلويزيوني احساس تنفر كرده ايد ولي دز آخر آن را تهيه كرده ايد بي آنكه خودتان متوجه شويد.

برگرفته شده از كتاب بازاريابي چريكي نوشته شده توسط جي كنراد لوينسون.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

دنيا فناوري روز به روز گسترده مي شود كه خود عامل اصلي ايجاد تغييرات در عرصه اطلاعات و ارتباطات است. براي مثال ابزار هاي و رسانه هاي تبليغاتي فراوراني از جمله تلويزيون، راديو، سايت و .... جهت بازاريابي وجود دارد. از جديد ترين روش هاي تبليغاتي كه مورد استقبال فراواني هم قرار گرفته است بازاريابي از طريق sms است.

بازاريابي از طريق پيامك بر خلاف ديگر رسانه هاي اطلاعاتي كه اغلب اجتماعي هستند  شخصي تر و خصوصي تر است. زيرا بسياري از افراد تلفن همراه خود را در همه جا با خود حمل مي كنند ودر ساعات مختلف از آن استفاده مي كنند. اين روز ها بازاريابي پيامكي  ارزانترين و هدفمندترين شيوه تبليغات است.

در اين شيوه شما اطمينان داريد كه مخاطب به طور حتم پيامك شما را مشاهده كرده است. به زبان ساده تر اين بازاريابي پيامكي شيوه اي دو سر سود است چرا كه با كمترين هزينه، پيام تبليغاتي خود را به گوش تعداد بسيار زيادي از مخاطبانتان ميرسانيد! همين ويژگي منحصر به فرد باعث متمايز شدن بازاريابي پيامكي از ديگر روش هاي تبليغاتي شده است.


مزايا بازاريابي پيامكي

      • انتقال پيام هاي تبليغاتي سريعتر انجام مي شود.
      • مي توان به تك تك مخاطبان پيام هاي خاص و متفاوت ارسال كرد
      • هزينه پيام رساني و هزينه ي پاسخ براي مصرف كنندگان نسبت به روش هاي ديگر بسيار پايين تر است.
      • دسترسي و راسال پيام به مخاطبان در هر زمان و هر مكاني ممكن است.
      • با توجه به شخصي سازي پيام ها باعث افزايش اعتماد مخاطبان و افزايش نرخ تبديل را به دنبال دارد.
      • بيشتر از روش هاي ديگر در ذهن مخاطبان باقي مي ماند.
      • امكان انتشار توسط مخاطبان
      • با ارسال پيام به انبوهي از مخاطبان ميتوانيد آن ها را تشويق به بازديد از سايت تان كنيد.

نكاتي كه بايد در بازاريابي اينترنتي رعايت شود

     • متن ارسالي بايد ساده و گويا باشد
     • حتما در متن ارسالي دليل قوي براي تماس و يا حضور در فروشگاه تان بياوريد.
     • مشتري را با نامش مورد خطاب قرار دهيد.
     • مختصر و تاثير گذار بنويسيد
     • در متن ارسالي منفعتي كه به مشتري ميرسانيد را نشان دهيد.
     • براي همه مخاطبان پيامي با متن يكسان ارسال نكنيد



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۷ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

تفاوت تبليغات و بازاريابي چيست؟
بسياري از  مديران و ديگر افراد تصور مي كنند كه بازاريابي وتبليغات هر دو به يك معنا هستند و فرقي با هم ندارند و به علت نداشتن دانش كافي نمي توانند بخوبي از اين دو بهره ببرند. اينكه هدف هر دوي آن ها يكسان است (افزايش مشتري و فروش محصولات) شكي نيست اما در عمل اين دو بطور كلي باهم متفاوتند.

تبليغات و يا Advertising  
به اقداماتي كه با صرفه هزينه همراه است و توسط شركت ها و يا ارگان هاي ديگر به منظور معرفي و نمايش محصولات و بيان عرضه خدمات به مشتريان فعال انجام ميگيرد را تبليغات مي گويند.

بازاريابي ويا Marketing    
شما فعاليت هايي براي آموزش و تشويق كاربران به استفاده از محصولات و بهرهمند شدن از خدمات شما و انتخاب شما از ميان ساير رقبا انجام مي دهيد كه عبارتند از شناخت مشتريان، پشتيباني و جلب رضايت مشتري براي سوق دادن استفاده مجدد از محصولات و همكاري دوباره با شما براي  بهرمندي از خدمات ارائه شده كه باعث تبديل شدن كاربران به مشتريان جديد و همچنين حفظ رضايت مشتريان قبلي خواهد شد.

كداميك مهمتراست؟
حال بخوبي متوجه شديم كه تبليغات زير شاخه اي از بازاريابي است و بازاريابي امري لازم براي وجود تبليغات به حساب ميايد و تبليغات مستقل از آن عمل نمي كند. تبليغات بخش مشخصي از محصولات و يا خدمات شما را به نمايش مي گذارد و اين يك تعين سياست است . براي درك بهتر مثالي براي شما ميزنيم :

براي انتخاب و تعيين شيوه تبليغات در ميان انواع مختلف راه هاي تبليغاتي اعم از تلويزيون، روزنامه ، مجله هلي محلي و امثال اين ها مبحث  بازاريابي مطرح مي شود.  برنامه ريزي، زمانبندي و محل قرار گيري بنر هاي تبليغاتي  از ديگر وظايف بازاريابي است. تبليغات پر اهميت ترين و البته پر هزينه ترين بخش در بازرايابي است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۷ آبان ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

بازاريابي شبكه اي يكي از روش هاي فروش است كه درآمد خود را از از فروش مستقيم و هم از فروش كالا به وسيله ي  زير شاخه ها به دست مي آورد.

تفاوت بازاريابي شبكه اي با شركت هاي هرمي

شركت هاي هرمي چيست؟ شركتي كه به اعضاي مجموعه اش با عضو كردن افراد جديد كميسيون مي دهد را شركت هرمي گويند. شركت هاي هرمي  محصولي را عرضه نميكنند و پول مشتريانشان را جمع كرده و كاري مفيدي با آن سرمايه جمع شده انجام داده نمي شود و چون در ازاي جذب افراد هزينه مي كنند و بطور قطع هرم از هم ميپاشد و در اين فرو پاشي به غير از آن كساني كه در راس هرم هستند  همگي مال خود را مي بازند از اين رو در اكثر كشور هاي دنيا از جمله ايران تجارتي غير قانوني به حساب مي آيد

دو ويژگي شركت هاي هرمي

1. انبار كردن كالا: اين شركت مشتريان را مجبور مي كند كه كالا هاي زيادي را با قيمت گرانتر خريداري نمايند حتي در صورتي كه توانند كالايي به دست مشتري برسانند كه اين باعث سود فراواني براي افراد راس هرم ميشود در حالي كه خدمت و محصولي ارائه نكردند و در انبار هاي خود را پر نگهداشته اند.

 2. عدم خرده فروشي: كيفيت پايين و هزينه بالا باعث مي شود محصولات شركت هاي هرمي فقط بين اعضا ونه در بين مردم عادي توزيع شود.

اشباع چيست؟

هنگامي كه نقشه يك شركت چه هرمي چه شبكه اي فرا گير شود به طوري كه در يك جامعه بازاريابان مستقل نتوانند مشتري بيابند اشباع رخ داده است كه 90% فعالان انتهاي مجموعه ضرر مي كنند.

عوامل تاثير گذار بر اشباع:

  • نقشه كسب درآمد
  • سرعت توسعه زير شاخه ها
  • نرخ محصولات
  • نوع و كيفيت كالا
  • سرعت افزايش جمعيت

نكاتي كه قبل از ورود به بازاريابي شبكه اي به آن بايد دقت كنيد:

  • تحقيق در رابطه با سابقه كاري شركت
  • تحقيق در مورد محصولات عرضه كننده
  • جستجو در رابطه با نقشه و موفقيت كاري
  • بر قراري ارتباط با افرادي كه در راس شبكه قرار دارند
  • مشاوره با يك وكيل كه خارج از بازاريابي شبكه باشد
  • مدتي صبر كنيد و قبل از بستن قرار داد فكر كنيد


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۷ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

5دليل اهميت گوگل پلاس براي بازاريابي اينترنتي

1.نتيجه بهتر در موتورهاي  جستجو

Google به طور مدام در حال توسعه و توليد نرم افزار هاي جديد است كه باعث ميشود كاربران بيشتري جذب گوگل پلاس براي استفاده از اين نرم افزارهاي جديد و كسب اطلاعات و اخبار از آن ها شوند.

2. گوگل Authorship

 Authorship اين امكاني براي كاربران فراهم مي كند افرادي كه به آن ها مشاوره ويا اطلاعات را ارائه ميدهند را ببينند و باعث بر قراري ارتباط چشمي در دنياي مجازي مي شود كه در جلب اعتماد كاربران و مشتريان بسير تاثير گذار است و اين امكان فقط در گوگل پلاس وجود دارد.

3. ارائه اطلاعات

موتور گوگل پلاس به طور مداوم در حال بروز رساني اطلاعات تازه است. براي آنكه اين موتور اطلاعات شما را نيز نمايش دهد بايد به طور منظم در رابطه با حوزه فعاليت خود پست آپلود كنيد.

4.ورود به سيستم ها با اكانت google +

در سال 2013 گوگل اعلام كرد  توسعه دهندگان وب سايت و موبايل مي توانند از امكان ورود و ثبت نام اكانت گوگل پلاس براي تشخيص افراد استفاده كنند. مانند ورود به جيميل، zagat و يوتيوب و..... كاربران مي توانند به راحتي با جيميل خود وارد اين برنامه شوند.

5. Ripples گوگل پلاس

گوگل پلاس اين بر اين باور است كه "مطالب ما ارزش فضاي مجازي ما را نشان مي دهد". تا زماني كه شما ندانيد چه تعدادي از افراد مطالب شما را مطالعه كرده اند به ارزش واقعي مطلب خود پي نخواهيد برد. از اين رو در سال 2011 گوگل پلاس ويژگي Ripples را ايجاد كرد. اين ويژگي براي تجار يكي از عالي ترين مواردي است كه مي توانند براي توسعه كسب و كارشان از آن بهره ببرند زيرا آمار دقيقي از بازديدكنندگان را ارائه مي دهد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۷ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

اينستاگرام چيست؟

اينستاگرام يك شبكه اجتماعي اشتراك گذاري تصاوير و ويدئو است و به افراد اجازه مي دهد تصاوير و ويدئوهاي در ديگر شبكه هاي اجتماعي نظير فيسبوك، توئيتر و ... منتشر كنند. اين آپليكيشن در سال 2012 توسط فيسبوك خريداري شد. رشد و توسعه اش 20% بيشتر از خود شركت فيسبوك بوده است كه اگر به همين صورت به رشد خود ادامه دهد از فيسبوك پيشي خواهد گرفت.

استفاده از اينستاگرام در بازاريابي اينترنتي

يكي از كارايي هاي اين اپليكيشن اشتراك گذاري حائز اهميت است  قابليت خريد كردن آنلاين است در صورتي كه اين برنامه اصلا براي تجارت الكترونيك طراحي و ساخته نشده بود. سالانه هزينه هاي زيادي براي تبليغات كالا و محصولات در شبكه جهاني اينترنت صرف مي شود اما مرور عكس هايي كه توسط فروشندگان و عرضه كننده خدمات در اين نرم افزار  آپلود مي شود گيرايي ديگري دارند.

AdministratorfilesUploadFilemarketing_with_instagram.png

تبليغات در اين شبكه اجتماعي بسيار هوشمندانه بوده است چرا كه اين برنامه بر روي گوشي هاي همراه نصب مي شود و اغلب افراد 99% موارد گوشي هاي خود را هر جا كه ميروند با خود به همراه دارند و در زور چندين بار به آن سر ميزنند و برنامه اينستاگرام موجود در تلفن همراهشان مانند يك فروشگاه اينترنتي جيبي عمل مي كند كه در هر لحظه از شبانه روز مي توانند نياز هاي خود را رفع كنند. چرا كه مانند يك فروشگاه مدرن عمل كرده  و افراد در اوقات فراغت و يا در زمان احساس نياز به گشت و گذار دراين شبكه مي پردازند.

مثلا فروشگاه يا بوتيك كيف و كفش از ست هاي موجود در انبار خود همراه با قيمت و رنگ و سايز بندي در اينستاگرام آپلود مي كنند و يا يك هنرمند گرافيست عكس تابلوهاي خود را همراه با نرخ و ابعادش در اين شبكه بار گذاري مي كنند و بدون انكه هزينه اي براي كرايه گالري براي نمايش آثار خود پرداخت كند كالا ها ي خود را به مخاطبانش نمايش داده است. حتي جراحان زيبايي نيز از اين  شبكه بهره مي برند و نمونه كار هاي خود را بارگذاري مي كنند. پس تقريبا براي هر بيزينس و تجارتي قابل استفاده مي باشد.  

از سوي ديگر از اين شبكه ميتوان افراد را تشويق به بازديد از سايت كرد و فروش را افزايش داد و  از آنجايي كه بازديد از سايت هر چه بيشتر باشد تاثير مثبتي بر روي سئو  سايت مي گذارد و آدرس سايت جايگاه بالاتري دردر صفحه نتايج گوگل پيدا خواهد كرد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۲ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

حتما تا به حال با برخي از افراد برخورد كرده ايد كه برخي تصاوير و عكس هاي مورد علاقه خود را مانند يك عكس خانوادگي كه در يك روز خوب گرفته شده، عكس هنرپيشه محبوب و يا ماشيني كه آرزوي خريدنش را دارند به در يخچال ميچسبانند! مي توان گفت ايده ساخت اين شبكه از همين درب يخچال و يا تابلوي اعلاناتي كه با پونز اعلاميه هاي خود را كه مي تواند شامل تقاضا، فرصت شغلي و... باشد را بر روي آن ها نصب كرد گرفته شده است.

Pinterest  چيست؟

Pinterest يك شبكه ي اجتماعي تقريبا نوپايي كه داراي سبك منحصر به فرد خود مي باشد به همين دليل كاربران زيادي را به خود جلب كرده است. پينترست مانند اينستاگرام مبتني بر عكس است با اين تفاوت كه در اينستاگرام قادر به بارگذاري ويدئو هستيم اما در پينترست نه! در پينترست اين قابليت وجود دارد كه به هر تعداد نا محدود آلبوم عكس ايجاد كرد و به اشتراك گذاشت، در اين شبكه هيچ نوع محدوديتي براي تعداد عكس ها،تعداد و عنوان آلبوم ها، فرمت تصاوير وجود ندارد.

استفاده از پينترست در بازاريابي اينترنتي

مي توان از اين شبكه مانند ديگر شبكه هاي اجتماعي براي تبليغات و بازاريابي اينترنتي براي كسب و كار خود و يا جذب و تشويق كاربران پينترست براي بازديد از سايت خود تشويق كنيد. بعنوان مثال شما با استفاده از بوكماركت ميتوانيد به صفحه اصلي سايت خود مراجعه كنيد و تصويري از آن تهيه كنيد، تصوير گرفته شده را انتخاب كنيد و در آلبوم و دسته اي كه دوست داريد قرار دهيد و آن را به راحتي پين كنيد به اين ترتيب نظر كاربران به سمت سايت شما جلب مي شود.

AdministratorfilesUploadFilepintrest.jpg

شما مي توانيد با قرار دادن تصاوير زيبا و گيرا از كالا ها و خدمات خود  روياي داشتن كالاو تجربه استفاده كردن از خدمات را در كاربران ايجاد كنيد و مشتريان خود را جذب كنيد

فراموش نكنيد كه فقط از تصاويري استفاده كنيد كه از نظر كيفيت و اندازه مناسب باشند استفاده از عكس هاي كوچك و بي كيفيت از جذابيت شما مي كاهد. براي مثال شركت Legodesign.com   كه يك شركت دكوراسيون داخلي است از اين شبكه اجتماعي براي عرضه نمونه كارهايش به خوبي بهره برده است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۲ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

زياده روي در هر چيز خوبي، بد است. اين موضوع هم در زندگي صدق مي كند هم در بهينه سازي سايت. سئو بسيار عالي است، اما استفاده بيش از حد سئو باعث زياده روي در بهينه سازي سايت مي شود. بهينه سازي بيش از حد موتور جستجو، توانايي وب سايت را براي رتبه گيري از بين مي برد.

در اينجا ياد مي گيريم چگونه از بهينه سازي بيش از حد سايت خود جلوگيري كنيم ، با ما همراه باشيد.

1. بهينه سازي بيش از حد كاربردي بوده است

در گذشته سئو ، بهينه سازي بيش از حد راهي براي دستيابي به رتبه بندي بالا بود. در آن زمان استفاده از تعداد زيادي كلمات كليدي، و يا ارسال هزاران لينك اسپم به سايت ها، يك راه آسان و سريع براي بالا رفتن سايت در SERP (صفحات نيجه موتورهاي جستجو) بود.

2. بهينه سازي بيش از حد ديگر كارايي ندارد.

امروزه جستجوگرها مي دانند كه چاشني كلمات كليدي و linkspamming ها باعث مرگ سئو مي شود. در ماه آوريل سال 2012، گوگل به مجازات سايت هاي بيش از حد بهينه سازي شده پرداخت.

3. بهينه سازي بيش از حد آنچه كه نشان مي دهد، نيست

امروزه، بسياري از متخصصين سئو كاملا به خود اطمينان مي دهند كه، "من در بهينه سازي زياده روي نمي كنم!" چرا آنها اين را مي گويند؟ زيرا آنها از چاشني كلمات كليدي استفاده نمي كنند.

اما در حال حاضر، بيش از حد بهينه سازي فقط شامل زياده روي در كلمات كليدي نيست. SEO در يك حالت ثابت از تكامل است. موتور جستجوي گوگل هوشمندتر مي شود، جستجو دقيقتر مي شود، سئو در حال دقيق تر شدن است، و پس از آن تيم وب اسپم گوگل نيز هوشمند مي شود.

ميزان سئو معقول شناخته شد و خطرات بهينه سازي بيش از حد در سال 2012 مورد توجه قرار گرفت. اما اين موضوع براي سال ها پيش بود. امروزه، ما نياز به يك راهنماي جديد براي شناخت بهينه سازي بيش از حد داريم تا ما را از انجام بي رويه ي يك كار خوب باز دارد.

7 نشانه كه نشان مي دهد شما سايت خود را بيش از حد بهينه سازي كرده ايد

1. استفاده از كلمه كليدي غني anchorها براي لينك داخلي

لينك هاي داخلي خوب هستند. لينك هاي داخلي با استفاده از كلمه كليدي غني متن anchor بد است. به نظر من بزرگترين عامل بهينه سازي بيش از حد، همين موضوع است.

Anchor هايي كه از URL دقيق مقصد و يا كلمات كليدي استفاده مي كنند بد هستند. به خاطر داشته باشيد كه ما در مورد بهينه سازي بيش از حد، صحبت مي كنيم. مطمئنا، Anchor هايي كه دقيقا منطبق بر URL هستند به SEO مثبت كمك مي كنند. اما نبايد اين كار را زياد انجام دهيد. استفاده بيش از حد از كلمه كليدي غني متن anchor لينك شما را تخريب مي كند. جايگزين مناسب براي استفاده از كلمات كليدي غني anchor و يا anchor هاي بيش از حد بهينه سازي شده اين است كه متن anchor خود را در سراسر يك جمله توسعه بدهيد.

2. كلمات كليدي نا مرتبط

سعي نكنيد براي كلمات كليدي كه مربوط به سايت شما نيست ترافيك به دست بياوريد.
در دوران قديم سئو، برخي از مديران وب، كلمات كليدي بزرگان را در محتواي خود به منظور به دست آوردن ترافيك جستجو قرار مي دادند.

به محض اينكه گوگل سايت شما را ايندكس كند، به تمام كلمات كليدي كه در تمام دامنه خود از آن ها استفاده كرديد دقت مي كند، پس از آن رتبه سايت شما را با توجه به كلمات كليدي مرتبط نشان مي دهد. محتواي بيش از حد و يا كلمات كليدي نا ربط از قدرت كلي سايت شما در SERP كم مي كند.

3. تمام لينك هاي داخلي و خارجي به صفحات با سطح هدايت بالا اشاره دارند.

مشخصات يك لينك سالم، لينك هاي متصل به صفحات داخلي عميق به خوبي صفحه اصلي است. بيشتر اوقات، با اين حال، اكثر لينك هاي يك سايت به صفحه اصلي و يا به صفحات داراي سطح هدايت بالا اشاره دارند.
براي اين سايت ها، نسبت لينك هاي صفحه اصلي به لينك هاي داخلي بسيار بالا است.

در زير مثالي ارائه شده است، كه خيلي بد نيست:

چگونه از بهينه سازي بيش از حد سايت خود جلوگيري كنيم

توجه كنيد كه چگونه اكثر لينك ها (نارنجي تيره) به صفحه اصلي اشاره دارند. اين طبيعي است كه بسياري از لينك ها به صفحه شروع اشاره كنند، اما اين امر منجر به تضعيف مشخصات لينك مي شود. مشخصات لينك قوي به لينك صفحات داخلي عميق اشاره دارد.

مشكل بهينه سازي بيش از حد زماني رخ مي دهد كه مديران سايت تعداد زيادي لينك به صفحه اصلي و يا صفحات با سطوح هدايت بالا مثل تماس با ما، درباره ما و يا خدمات ما، ايجاد مي كنند.

4. استفاده از چندين h1 در يك صفحه

يك تيتر H1 به عنوان تيتر اصلي يك صفحه است. متاسفانه، برخي از مديران سايت فكر مي كنند كه SEO عالي به معني استفاده از يك دسته متن H1 است. اين اصلا درست نيست. استفاده بيش از يك تگ H1 در يك صفحه به معني بهينه سازي بيش از حد است.
به ياد داشته باشيد اين يك قاعده كلي است: فقط يك H1.

استفاده از چندين h2, h3, و h4 خوب است ولي تنها بايد از يك h1 استفاده كرد.

5. لينك شدن به سايت هاي سمي

سايت هاي كه شما به آنها لينك هستيد به اندازه سايت هايي كه به شما لينك هستند اهميت دارند. بسياري از مديران سايت از خطرات لينك شدن به سايت هاي سمي، كم DA و اسپم بي خبرند. اگر سايت شما به يك سايت اسپم سمي لينك باشد، ممكن است پيامدهاي منفي SEO دريافت كنيد.

سايت هاي كه در طيف زير 20 DA هستند، معمولا به دلايلي در اين طيف قرار دارند. شايد آنها داراي مشكل بهينه سازي بيش از حد، و يا مجازات الگوريتم، و يا برخي موانع رشد ديگر هستند. وقت خود را با ارسال لينك هاي خروجي به اين سايت ها هدر نكنيد. و در عوض بر سايت هايي كه داراي DA قوي و قدرتمند هستند تمركز كنيد.

6. پاورقي پر شده از كلمات كليدي

در واقع هيچ كلمه كليدي نبايد در پاورقي قرار بگيرد. اگر شما به اضافه كردن يك دسته از كلمات كليدي در پايين صفحه سايت خود اصرار داريد، در معرض خطر بهينه سازي بيش از حد هستيد. اضافه كردن اطلاعاتي چون نام، آدرس و تلفن در پاورقي مشكلي به وجود نمي آورد. مشكل زماني است كه لينك و كلمات كليدي در پايين صفحه اضافه مي كنيد. پا ورقي نقشه سايت نيست، محلي براي گرافيك و قرار دادن اطلاعاتي كه در هيچ كجاي سايت جاي نمي گيرند، نيز نيست. توجه داشته باشيد پاورقي محلي براي قرار دادن كلمات كليدي نيست.

7. URL هاي داراي كلمات كليدي متراكم غير از نام تجاري

براي دستيابي به يك URL قدرتمند، برخي از مديران سايت در URL هاي خود زياده روي كردند. آنها URL هاي بيش از حد بهينه سازي شده را به جاي يك نام تجاري سالم و متعادل انتخاب كردند.

آدرس supercheapcellphones.com ممكن است هوشمند به نظر برسد، اما شما را در شرايط حساس بهينه سازي بيش از حد قرار مي دهد.. اگر نام شركت شما "تلفن همراه فوق العاده ارزان" است، به نظر مي رسد كه مي توانيد از آن براي URL خود استفاده كنيد. نكته اينجا است كه، شما نبايد يك URL ساده براي ارزش كلمه كليدي آن ايجاد كنيد.

نام تجاري شما خيلي مهم تر از آن است كه بخواهيد آن را با يك كلمه كليدي به خطر بياندازيد. علاوه بر اين، اگر شما مي خواهيد براي نام تجاري خود ترافيك كسب كنيد، علاوه بر كلمات كليدي بايد چيزي متفاوت در نام تجاري شما باشد. توجه داشته باشيد آدرس بيش از حد بهينه سازي شده به اين موضوع كمك نمي كند بلكه به آن صدمه مي زند.
نام تجاري شما بايد URL شما باشد.

نتيجه گيري كلي: آيا شما بر بهينه سازي فني بيش از بازاريابي محتوا تمركز داريد؟

يك مشكل اساسي در مورد بهينه سازي بيش از حد وجود دارد. و آن هم اين است كه: بهينه سازي بيش از حد زماني اتفاق مي افتد كه ما تمركز زيادي بر سئو فني داريم. كه اصلا صحيح نيست.

سئو خوب و مفيد است. اما اگر شما تمركز بيش از حد بر روي جزئيات فني SEO داشته باشيد، تصاوير فراتر را از دست خواهيد داد. علاوه بر مسائل فني به محتواي جذاب فكر كنيد.

خواهيد ديد كه رتبه شما افزايش پيدا خواهد كرد وقتي شما وارد بازاريابي محتوا مي شويد.

تمام حقوق مادي و معنوي اين مقاله متعلق به شركت مبنا به آدرس وب سايت www.sitedesign-co.com مي باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۸ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

وبمستر كيست؟

وبمستر به معنا لغوي يعني مدير سايت و در عمل به مدير ارشد كه سياست ها و استراتژي هاي نگهداري سايت و بازاريابي  در جهت رسيدن به هدف سايت را تعيين مي كند وبمستر مي گويند. به زبان ساده تر به فردي كه به تمام تكنيك ها محتواي سايت از ايجاد يك محتواي تازه ، طراحي سايت و كد نويسي گرفته تا فوت كوزه گري مديريتي مسلط است را وبمستر مي گويند.

AdministratorfilesUploadFileimages (6).jpg

وبمستري موفق مي باشد كه به طور مدام دانش خود رابه روز مي كند و و در كد زني اپديت شده تسلط كلمل داشته باشد. يك وبمستر بايد بتواند در صورت عدم حضور ساير اعضا همه ي كاراي سايت به تنهايي انجام دهد. چرا كه در سازمان و كسب وكار هاي كوچك كه از كارمندان ديگري تشكيل نشده خود وبمستر بايد بتواند از A تا Z سايت را انجام دهد و در صورت بروز مشكل در هر زمان و مكان آن را بتواند رفع كند. در شركت هاي بزرگتر وظايف وبمستر بيشتر نظارت و كنترل است مانند كنترل گزارش هاي ماهانه و روزانه از موقعيت كنوني و بررسي و مقايسه رتبه سايت نسبت به رتبه سايت ديگر رقبا. در صورت بروز مشكل ديگر اعضاي تيم مشكل را به وبمستر منتقل مي كنند تا وي براي رفع مشكل راه و چاره اي پيدا كند.

وبمستر رابط ميان مدير سايت با ديگر كارمندان است كه از  طرف خود مدير سايت تعيين مي شود و در لزوم مي تواند شخص ديگري را جايگزين اين مقام كند. اما معمولا مدير سايت خودش اين مسئوليت را بعهده ميگيرد و وبمستر سايت مي شود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۸ مهر ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت