دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

حتما براي شما هم اتفاق افتاده است كه مقاله اي را بنويسيد و در سايت خود قرار دهيد و بعد از چند وقت متوجه شويد كسي ديگر مقاله كپي شده ي سايت شما را در صفحه سايت خود قرار داده است و حق وحقوق شما را رعايت نكرده است.

برخي از افراد كه مطالب كپي در سايت خود قرار مي دهند فراموش مي كنند لينك ها را پاك كننده و از سايت آن ها لينك ورودي به سايت منبع زده مي شود.پس هيچگاه فراموش نكنيد كه از لينك ها در مطالبتان استفاده كنيد چرا كه سبب جلو گيري از كپي مطالبتان مي شود.

AdministratorfilesUploadFilepingback.jpg

لينك پينگ بك چيست؟

 يك نوع لينك است كه به وسيله ي آن قادر به ارسال يك سري اطلاعات هستيد. مثلا ميتوانيد يك ايميل بفرستيد يا يك وارد صفحه اي از سايت خود شويد كه داراي اطلاعات ويژه ايست! به اين ترتيب شخص كپي كننده را مي توانيد رديابي كنيد و يا اينكه اگر مقالات شما در سايت هاي اسپم شده قرار گرفته باشد مي توانيد از جلوي انتشار آن را بگيريد.

ابزار هاي رايگان وبلاگ نويسي مانند وردپرس و سيستم هاي مديريت محتوا مانند جوملا امكان ايجاد پينگ بك را در خود دارند. ماهيت اصلي پينگ بك يك درخواست xml است كه با ارسال آن به آدرس مد نظر خواهيد دريافت چه سايت هايي مقالات شما را انتشار داده اند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

AdministratorfilesUploadFileseo-help.jpg

براي ياد گيري هر علمي در ابتدا بايد اصطلاحات آن علم را فرا گرفت تا بتوانيم درك بهتري از نوشته ها و كتاب هاي مربوط به آن علم داشت. گروه طراحي وب سايت مبنا در اين مقاله اصطلاحات مربوط به سئو را براي شما كاربران عزيز گردآوري كرده اند تا بتوانيد با ياد گيري اين اصطلاحات درك بهتري از مقالات سئو داشته باشيد. تمام حقوق مادي و معنوي اين مقاله متعلق به شركت مبنا به آدرس وب سايت www.sitedesign-co.com مي باشد. 

ALT : متن به جاي تصاوير

Meta Tage : اطلاعاتي كه صفحه براي جستجو كاربران در موتور جستجوگر نمايش مي دهد.

Meta Keywords : كلمات كليدي

Meta Description :شرح كوتاهي از وب سايت

Robots.txt :ايجاد دسترسي خاص براي موتور جستجو گر

Tinny Text : سئو كلاه سياه

Spam : تقلب در سئو

Comment : توضيحاتي كه در كد نويسي نوشته مي شود.

Algorithm : قوانين موتور هاي جستجوگر

Analytics : امار گوگل براي مدير سايت

Authority : ميزان اعتبار وب سايت در گوگل

Anchor Text : متني كه به آن لينك داده باشيم

Backlink : لينك هايي كه از يك وب سايت به يك وب سايت ديگر داده مي شود.

Follow : امتيازي كه يك سايت به سايت ديگر مي دهد.

Domain Name : نام دامنه

Crawler : روبات خزنده گوگل

Index : بخش ذخيره جستجوگر گوگل

Indexer : بخشي از موتور جستجوگر كه اطلاعات جمع آوري شده ربات گوگل را ذخيره مي كند.

Query : نتايجي كه كاربر از موتور جستجوگر درخواست مي كند.

Title : توضيح و كلمان كليدي مربوط به صفحه سايت.

Traffic : آمار بازديد كنندگان از وب سايت.

Visitor : بازديد كنندگان وب سايت



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

AdministratorfilesUploadFileViber.jpg

در اين مقاله تاثير وايبر بر بازاريابي و سئو وب سايت توضيح مي دهيم. اطلاع رساني در رابطه با وب سايت و كسب و كار خود از فاكتور هاي مهم كسب درآمد مي باشد كه به شكلهاي مختلف انجام مي شود. براي مثال مي توان از تبليغات پيامكي نام برد. تمام حقوق مادي و معنوي اين مقاله متعلق به شركت مبنا به آدرس وب سايت www.sitedesign-co.com مي باشد.

وايبر يكي از گسترده ترين نرم افزار هاي پيامكي مبتني بر اينترنت است. اغلب افراد جامعه از گوشي هاي هوشمند استفاده مي كنند و اغلب آنها نرم افزار وايبر را بر روي گوشي خود دارند از طرف ديگر نرم افزار وايبر نسخه نصب بر روي سيستم عامل هاي مختلف را نيز دارد كه اين عامل باعت گسترش بيشتر ان شده است. پس ميتوان نتيجه گرفت كه وايبر مكاني مناسب براي تبليغات مي تواند باشد.

شما با گرداوري دسته خاصي از كاربران وايبر و ارسال پيامك براي آنها مي توانيد كسب و كار خود را رونق بخشيد و همچنين با ارسال آدرس وب سايت خود در پيامك سئو سايت خود را بالا ببريد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

تگ گذاري يكي از امكانات بسيارمفيدي است كه در توليد محتوا و سئو تاثير گذاراست. حال اين سوال پيش ميايد كه در هنگام تگ گذاري چه نكاتي بايد رعايت شود؟ چند تگ مي توانيم براي هر مطلب ايجاد كنيم؟

AdministratorfilesUploadFile	ag.png

چرا تگ گذاري مي كنيم؟

براي مثال در مقالات طراحي سايت مبنا مطلبي درباره ي آموزش سئو منتشر ميشود كه در آن مطلب از تگ ها و تگ گذاري هم توضيحاتي به ميان آمده است. كاربر بعد از مطالعه مطلب ميخواهد درمورد تگ گذاري بيشتر بداند پس شروع به جستجو مطلب ديگري در سايت شما ميپردازند كه مرتبط با تگذاري باشند.

تگذاري به كاربر اين امكان را ميدهد تمامي بخش ها و مطالبي كه در آن ها درباره مبحث خاصي مد نظرش (مانند تگ گذاري) سخن به ميان آورده شده است را مشاهده نماييد و با كيلك بر روي تگ ها همانند يك دسترسي سريع و بدون نياز به جستجو بتواند ديگر مطالب را مطالعه كند.

كاربر ديگر تگ ها خود را در جستجو كلمات كليدي در موتور هاي جستجو گر نشان ميدهد.  چرا كه در تگ ها ميتوانيد مترادف كلمات كليدي خود را تعريف كنيد و يا اينكه به كلمات كليدي خود شاخ و برگ دهيد.

براي مثال اگر كلمه كليدي شما طراحي سايت باشد شما ميتوانيد تگ هاي زير را برايش تعريف كنيد:

طراحي سايت ارزان

طراحي وب سايت

طراحي سايت دايناميك

طراحي سايت به زبان ASP.net

طراحي سايت رايگان

و...

چگونه تگ گذاري كنيم؟

تنها نكته اي كه بايد در اين بخش رعايت شود انتخاب تگ مناسب و پر سرچ است و بايد در سايتتان مطالب مرتبط با آن تگ وجود داشته باشد.

همچنين شما بايد در انتخاب كلمات كليدي هوشمندانه عمل كنيد و براي تگ عنوان و توضيحات مناسب و مرتبط انتخاب كنيد. تا تاثير تگذاري در سئو را بتوانيد بخوبي ببينيد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

قدمت دامنه چيست؟

به عمر يك سايت قدمت دامنه گفته ميشود.

تاثير قدمت دامنه بر نتايج جستجو

خوب ميدانيم ارزش هر سايتي به محتواي آن است و يك دامنه بي محتوا عاري از هرگونه ارزش است.

اگر شما سايت 10 ساله اي داشته باشيد كه هيچ گونه فعاليتي در آن انجام نداده باشيد نسبت به يك سايت 1 ساله كه فعاليت خوبي از خود نشان داده است بسيار بي ارزش است.

در حالت ديگر شما يك دامنه را 10 سال پيش خريداري كرده ايد بعد از 2 سال شروع به توليد محتوا ميكنيد و بعد دوباره دست از توليد محتوا ميكشيد در اين شرايط سايت شما نسبت به سايتي كه به مدت 10 سال به طور دائم فعاليت داشته از جايگاه پايين تري برخوردار خواهد بود.

AdministratorfilesUploadFilegoogle-domains-featured.jpg

برخي از افراد يك سري تصورات اشتباه راجع به  قدمت دامنه و تاثير آن بر نتايج جستجو در ذهن خود پرورش داده اند آن هم اين است كه فردي حدود 3 سال پيش يك دامنه براي يك طراحي سايت فروشگاهي خريداري كرده است اما كنون تصميم گرفته است از آن دامنه را براي يك سايت خدماتي استفاده كنند و علت اين تصميم آن بود كه تصور مي كرد به علت قدمت دامنه سايت سريع تر به صفحات اول نتايج گوگل ميرسد و نتيجه ي اين تصميم نادرست ورودي بسيار كم گوگل بعد از 6 ماه بود.

لطفا نظرات و پيشنهادات سازنده خود را با شركت طراحي سايت مبنا در ميان بگزاريد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

همانطور كه در مقالات پيشين شركت طراحي سايت مبنا مطرح شده بازديدكننده از سه طريق وارد سايت ميشود:

  • موتورهاي جستجوگر
  • آدرس مستقيم
  • لينك هاي موجود در سايت هاي ديگر

اكثر سايت ها 80% بازديد خود را از طريق سرچ و جستجو در موتور هاي جستجوگر بدست ميآورند اين بدان معنا نيست كه آن سايت به علت بازديدكننده زياد سرچ و سئو خوبي دارد به اين معناست كه آن سايت ورودي جستجو و سرچ بالايي دارد و اين دو كاملا با هم متفاوت هستند.

AdministratorfilesUploadFilesearch-engine-411105_640.jpg

البته ناگفته نماند سايت هايي هم وجود دارند كه از دو روش ديگر بازديد كننده به دست مي آورند اما به طور حتم تاثير مستقيمي بر ورودي سرچ آن ها ندارد.

و دليل منطقي ديگر اين است كه اگر ورودي سرچ و جستجوي سايتي با افزايش بازديد افزايش يابد باعث ميشود يك حلقه بي انتها  ايجاد شود. به عنوان مثال اگر سايت X 1000 بازديد داشته باشد و اين رقم باعث شود كه 500 بازديد ديگر به آن اضافه شود و در روز بعد 1500 بازديد داشته باشد و 750 بازديد ديگر به آن اضافه شود و ....

با توجه به مثال بالا متوجه ميشويم كه اين اتفاق منطقا قابل اجرا نخواهد بود و اين حلقه تا بي نهايت و تا ابد ادامه خواهد داشت پس كاملا نشدني است.

لطفا نظرات سازنده ي خود را با شركت طراحي سايت مبنا در ميان بگزاريد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

زماني كه ميخواهيم سايت را سئو كنيم در قدم نخست با شركتي كه طراحي سايت مان را انجام داده است در صورت داشتن خدمات سئو با آن ها تماس ميگيريم سپس حوزه فعاليت خود را براي آن ها شرح داده و كلمات كليدي خود را به آن ها ميدهيم تا پروسه سئو سايت آغاز شود.

در هنگام انتخاب كلمات كليدي برخي معيارها را مانند پر رقيب بودن و پر سرچ بودن كلمه را مي سنجيم با اين حال باز هم كلماتي وجود دارند كه تكرو بوده و هيچ رقيبي ندارد در اين صورت هرگاه آن كلمه جستجو شود سايت شما خود به خود  در صفحه نتايج نمايش داده ميشود.

مثل اين ميماند شما در يك مسابقه اي شركت كنيد و در اين مسابقه شما تنها شركت كننده آن باشيد. در هر صورت شما برنده هستيد.

انتخاب چنين كلماتي قدري نياز به دقت دارد، نبايد به گونه اي باشد كه آن كلمه اصلا در ماه جستجو نداشته باشد.

AdministratorfilesUploadFileScreen-Shot-2013-09-03-at-3.09.38-PM.png



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳ مرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در مقاله ها پيشين درباره ي مزايا و معايت تكنيك infinite scrolling صحبت كرديم و در اين مقاله مي خواهيم در مورد نكاتي كه بر سئو صفحات بي پايان تاثير مي گذارد بحث كنيم.

از اين نكتيك در سايت هاي بنامي مانند پينترست و فيسبوك بكار رفته است  اين سوال پيش ميايد كه موتور مرورگر گوگل چگونه محتويات اين صفحات را درك مي كند؟!

در صفحات بي پايان كاربر هرچه با اسكرول بيشتر داده هاي بيشتري به صورت خودكار لود مي شود اما در اكثر اوقات موتور گوگل نمي تواند آن را درك كند و نتيجه اش كاهش حضور شما در نتايج سرچ گوگل مي شود.

در اين مقاله نكاتي براي سئو صفحات بي پايان بر اساس مقاله جان مولر است.

نكات سئو براي صفحات بي پايان

براي آنكه روبات گوگل به غير از نتايج اول ساير نتيجه ها را نيز مشاهد كند بايد به تمامي صفحات به صورت تك به تك دسترسي داشته باشد به علاوه يك متن و يا يك مطلب  فقط بايد در يكي از صفحات وجود داشته باشد.

1.استراتژي ارائه مطالب

  • در صورت عدم استفاده از جاوا اسكريپت و يا لود نشدن درست سايت كد نويسي بايد به نحوي باشد كه مطالب سايت به صورت صفحه بندي نشان داده شود.
  • مشخص كنيد كه در وهله اول سايت چه تعداد مطالبي را نمايش مي دهد. در هين اين كار بايد به اين نكات توجه داشته باشيد:

1.تعداد مطالب با فضاي اشغال شده توسط هر يكي از مطالب در صفحه  رابطه ي مستقيم دارد.

2. دسته بندي بايد به گونه اي باشد كه كاربر نيازي به اسكرول كردن بيش از حد براي رسيدن به آخرين مطلب نداشته باشد.

3. مطالب بايد به گونه اي باشند كه سرعت بارگذاري بالا باشد.

 

  • براي مثال اگر مطالب شما  متنيست ويا تصاوير كوچكي در آن هاست 10 مطلب آخر انتخاب مناسبي براي دسته بندي است اما اگر هر مطلب با يك عكس يا تصوير با حجم بالا همراه است دسته هاي 6 تايي مناسب است.
  • دسته بندي مطالب بايد به گونه اي باشد كه يك مطلب در دو صفحه جدا قرار نگيرد و از ايجاد متوا تكراري جلو گيري كنيم.

2. آدرس دهي صحيح صفحات

به لينك زير دقت كنيد:

example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3

استفاده از تاريخ در آدرس درست نمي باشد چرا كه آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه شامل اطلاعات مهم شود و با مرور زمان اين نحوه آدرس دهي تغيير نكند.

آدرس دهي بايد به گونه اي باشد كه اگر كاربر به صورت مستقيم آدرس صفحه nام را وارد كرد مرورگر وارد مطالب صفحه مورد نظر شود.

example.com/category?name=fun-items&page=1

example.com/fun-items?lastid=567

در بخش head بايد از تگ هاي  rel=next و  rel=prev تعريف شود. اين تگ ها براي كاربر تاثيري نخواهد داشت و فقط مدير سايت دسترسي دارد.

3.سايت خود را بررسي و بازبيني كنيد

به عنوان يك كاربر وارد سايت خود شويد و از چشم يك كاربر به سايت خود نگاه كنيد. اطمينان پيدا كنيد كه خطاي 404 براي صفحات ايجاد نشده به درستي ارسال شود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ تير ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

مرورگر گوگل به محتواي تازه علاقه ي زيادي از خود نشان مي دهد به همين دليل بين سايت هاي جديد و تازه ساخت با سايت هاي قديمي رقابت ايجاد كرده است. اين قوانين جديد باعث شده است كه طراحان سايت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به توليد محتويات تازه بپردازند.

تا به حال برايتان اتفاق افتاده است كه زماني كلمات كليدي سايت خود را سرچ مي كنيد گوگل سايت هايي را نمايش مي دهد كه قبلا  كلمات كليدي آن ها در گوگل نبوده و يك دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار ميگيرند استفاده از اين امكان بر ضد قوانين گوگل نيست و مجازاتي ندارد بلكه خود گوگل تشويق كننده استفاده از اين فرصت ايجاد شده است و ديگر خريد بك لينك داراي مجازات نمي باشد.

ابتدا كلمات و لغاتي كه در نتايج گوگل در صفحه اول دستخوش تغييرات زيادي مي شوند را پيدا كنيد. اين تغييرات بيشتر شامل عبارات طولاني تر مي شود.

1.توليد محتوا ي تازه به صورت هدفمند

برخي كلمات و عبارتي را كه به حوزه ي فعاليت شما ارتباط دارد و رقابت اندكي در صفحه نخست گوگل براي آن ها وجود دارد را شناسايي كنيد و بر اساس آن ها يك محتويات تازه ايجاد كنيد.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ايندكس نشد اين كار را با عبارات طولاني تر انجام دهيد. براي آشنايي مطلوب با اين شيوه كافيس از راه آزمون و خطا وارد شويد. برخي اوقات سليقه ي گوگل براي انتخاب كامات كليدي با شما فرق ميكند به همين منظور قبل از قضاوت تركيبات گوناگون  و عبارات پركاربرد و پر ارزش را كه در متون سايت تان وجود دارد را بسنجيد چرا كه امكان دارد با همان لينك با عبارت ديگري به صفحه نخست آمده باشد.

2.محتواي تازه براي مطلب قديمي

حتما ديده ايد كه سايتي در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتي به رتبه هاي پايين تر نزول مي كنند براي جلو گيري از اين كاهش رتبه كافيست آن صفحه را بروزرساني كنيد كه تاثير چشمگيري در افزايش رتبه خواهد داشت با اضافه كردن  چند خط يا يك پاراگراف توضيحات به متن مي توان محتواي آن را تازه كنيد. محتواي تازه بايد شامل كلمات كليدي مربوط به سايت باشد. برخي اوقات اظهار نظرات جديد پايين صفحه را محتويات جديد مي شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتواي جديد موجب نزول رتبه مي شود. پس از سپري شدن مدت زماني بروزرساني يا اضافه كردن محتوا تازه بي فايده ميشود در اين مواقع مطلب جديدي در رابطه همين مومضوع تهيه كنيد و صفحه قبلي را با استفاده از كد 301 ريداركت كنبد اين روش اصولا براي سايت هايي كه نرم افزار براي دانلود عرضه مي كنند كاربرد دارد.

3.محتواي تازه و مستمر

براي مثال شما يك سايت آموزش زبان داريد و كلمه كليدي شما اصطلاحات انگليسي است شما ميتوانيد براي آن يك صفحه جداگانه اختصاص دهيد و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهيد.

به ياد داشته بشيد كه توليد محتواي تازه به معناي تغيير محتواي قبلي و انتشار از نو آن ها نيست. چرا كه موجب نارضايتي كاربران و مشتريان مي شود. با اين اوصاف بسياري از طراحان سايت و سايت نويسان به نگهداري و حفظ مشتريان و تبديل كاربران به مشتريان ثابت توجهي نمي كنند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ تير ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

همانگونه كه گفتيم يك قسمت از دامنه پسوند اين دامنه مي باشد كه اين بخش از دامنه كه با يك دات جدا از اسم مي شود ميتواند تكراري باشد . انواع مختلفي دامنه وجود دارد كه در صورت كلي دو گروه دامنه وجود دارد :

1-      دامنه هاي عمومي (gTLDS )  

2-      دامنه هاي خصوصي ( sTLDS)

انواع پسوند دامنه

ولي دسته بندي اين پسوند ها را به 4 بخش مي توان تقسيم كرد كه به طور كامل با آنها آشنا مي شويم :

بخش اول:

دامنه هاي عمومي ( gTLDS )  و كلي كه سه حرفي هستند و توسط هر شخص  اين دامنه ها مي تواند ثبت شود . كه از معروف ترين آن ها com – net – org  و... مي باشند .

بخش دوم :

دامنه هاي جديد عمومي ( new gTLDS ) كه جديدا به خاطر اينكه موارد استفاده از دامنه هاي گروه اول (گروه عمومي) بسيار زياد شده ذو دامنه هاي منحصر به فرد براي نام هاي مشابه كم شده است ، اين دامنه ها براي جبران اين خلع ايجاد شده اند . از اين قبيل دامنه ها مي توان به : pro – info – biz – museum – name – aero  و... اشاره كرد .

بخش سوم :

دامنه هاي خصوصي  ( sTLDS) و خاص هستند كه فقط به عده يا ارگان هاي خاصي در كشور داده مي شوند و براي گرفتن آنها نياز به دريافت مجوز از دولت و نهاد هاي خاص مي باشد از اين نمونه به gov – edu – int – mil  و ... مي توان اشاره كرد .

بخش چهارم :

دامنه هاي هستند كه از دو حرف فقط تشكيل شده اند كه هر كدام از آنها مربوط به كشور خاصي مي باشند كه تمام دامنه هاي با اينگونه پسوند ها در همان كشور و توسط خود آن كشور ثبت مي شود . مثلا دامنه مخصوص كشور عزيزمان ايران ir   هست كه قطعا با آن آشنا هستيد . كه در قسمت دامنه هاي خصوصي ايران توضيح كاملي درباره دامنه هاي داخلي و چگونگي اخذ آن به شما ارائه شده است .

ضمنا ليست كامل اين دامنه هاي مربوط به كشور هاي مختلف را در پست بعدي ببينيد .

انواع پسوند دامنه



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۴ تير ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت