دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

در مبحث HEO سايت ها، يكي ديگر از نكات مهم در بهبود آن، و جذب نظر كاربران و مخاطبان، بحث چيدمان صفحه و يا همان صفحه آرايي مي باشد.

متخصصان و روانشناسان بر اين عقيده اند كه بسياري از مردم در نماي اوليه وب سايت هايي كه زبان آنها لاتين و سبك نوشتن آنها از چپ به راست مي باشد، تصوير اوليه و فكوس اوليه آنها به صورت حرف F انگليسي مي باشد.

و در وب سايت هايي كه زبان نوشتاري آنها فارسي و عربي مي باشد و سبك نوشتاري آنها از راس به چپ مي باشد، نماي اوليه و فكوس اوليه آنها به صورت F برعكس مي باشد. كه اين تمركز نگاه را در عكس پايين مشاهده مي نماييد.

HEO چيست

در طراحي سايت امروزه از اين مناطق براي قرار دادن مطالب برگزيده و مهم سايت استفاده مي نمايند. بايد دقت داشته باشيم اين نماي اوليه نيز مي تواند تاثير زيادي در جذب مخاطبان داشته باشد. پس دقت نماييم كه حتما در اين مناطق از عكس ها، رنگ ها و نوشته هاي با كيفيت و تاثير گذار استفاده نماييد تا HEO سايت بهتري در طراحي سايت خود داشته باشيم.

معمولا بخش اصلي سايت ها كه قرار است پست ها و اخبار و مطالب ما در آن درج شود بهتر است در سمت راست سايتمان قرار داده شود، و مي توانيم با قرار دادن لايه و جدولي در حاشيه سمت چپ، براي ساير قسمت هاي سايت خود استفاده نماييم، از جمله بنر ها، لينك ها، ورد كاربران و ساير ماژول هاي كه قرار است در سايت استفاده نماييم.

نكته مهمي كه بايد به آن اشاره نمايم در اين بخش اين مي باشد كه، در چيدمان صفحه نخست خود بايد تا جايي كه مي توانيم از شلوغ كردن آن خود داري نماييم و با استفاده از قرار دادن منو هاي جذاب و اسلايد شو هاي جذاب، كاربران را به بخش ها و صفحات ديگر وب سايت خود راهنمايي كنيم.

در طراحي سايت خود ما مي توانيم با چيدمان مناسب حتي از هدر رفتن فضا ها جلوگيري نماييم.

اينها بخشي از تجربيات چند ساله ما در طراحي سايت بود؛ لطفا تجربيات و نظرات خود را در اين زمينه با ما از طريق نظرات پايين صفحه به اشتراك بگذاريد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۹ خرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

يكي از مسائل مهم كه در HEO سايت ما و جذب مخاطب تاثير دارد، انتخاب رنگ براي عناصر و بخش هاي مختلف وب سايت مان مي باشد. در طراحي سايت خود بايد دقت داشته باشيم كه رنگ هايي كه در كنار هم جلوه ايي بهتري دارند را در كنر هم به كار ببريم.

مهمترين رنگ و نمايي گرافيكي كه در نظر كلي از يك سايت ديده خواهد شد، رنگ زمينه يا backround مي باشد، معمولا بهتر است از رنگ ها و تصاويري كه داراي رنگ هاي آرامش بخش مي باشند در اين قسمت استفاده نماييم.

البته با توجه به زمينه ايي كه براي آن طراحي سايت مي نماييم، مي توانيم با توجه به آن شركت و حتي نام آن رنگ براي سايت انتخاب نماييم. مثلا شركتي كه نام ليمو را براي نام خود انتخاب كرده است، مي تواند از رنگ زرد و ليمويي در بخش عمده سايت خود استفاده نمايد.

نكته مهم ديگر انتخاب رنگ قلم هاست كه در بخش انتخاب فونت ها در HEO توضيحات كامل درباره آن داده ايم، لطفا مطالعه نماييد.

در نظر داشته باشيد در آخر تمام رنگ هاي استفاده شده ما در طراحي سايت، همگي بايد با هم داراي هارموني باشند و در اصطلاح  رايج "ست" باشند، حتي اين "ست" مي تواند "ست" متضاد نيز باشد. زيرا اينكار باعث دلنشين تر شد سايت در نماي كلي خواهد شد. سفارش مي كنم قبل از شروع به طراحي سايت، نمونه هاي طراحي سايت را مشاهده نماييد و از انتخاب رنگ هاي متناظر با هم در طراحي خود استفاده نماييد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۹ خرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در علم طراحي سايت در وهله اول ارتباط برقرار كردن ما و ارائه اطلاعات ما به كاربران و مخاطبان، متن ها مي باشند. متن ها و البته در كنار آنها تصاوير مهمترين ابزار انتقال اطلاعات به كاربران از طريق صفحات اينترنت مي باشند. پس بهتر است در انتخاب نوع قلم و رنگ آنها بسيار دقت نماييم. حتي در زمينه ايي كه قرار است يك متن بر روي آن قرار بگيرد، بايد به رنگ زمينه نيز توجه نماييم؛ مثلا اگر دقت كرده باشيد خواندن هر متن بر روي زمينه قرمز رنگ خيلي سريع باعث خستگي چشم و حتي درد گرفتن چشم ها خواهد شد، حتي خواندن متني با قلم سفيد بر روي زمينه سياه مي تواند خيلي زود، چشم هاي مخاطب را خسته نمايد. مثل عكس هايي زير كه مي بينيد انتخاب رنگ قلم و زمينه نامناسب براي آن باعث زدگي مخاطب از خواندن ادامه مطالب خواهد شد.

HEO چيست

براي داشتن HEO بهتر در نوشتن مطالب و اخبار و مقالات و... به شما دوستان و طراحان سايت و مديران سايت، سفارش اكيد دارم كه از رنگ قلم مشكي استفاده نماييد

. زمينه اي هم انتخاب نماييد كه باعث آزار چشمان مخاطبان نشود. مثلا زمينه هايي با رنگ خاكستري و طوسي روشن بسيار مناسب براي اين منظور مي باشند. نمونه ايي از اين نوع نگارش را در مقالات اين سايت و عكس زير مشاهده مي نماييد.

HEO چيست

البته ما مي توانيم از رنگ هاي جذاب و روشن و اصطلاحا چشم خيره كن در متن هاي مطالبي كه مي خواهيم مورد توجه قرار بگيرند و البته متني طولاني ندارند استفاده نماييم. مثلا در بنر هاي تبليغاتي، هدر سايت و مطالب برگزيده كه قرار است نظر كاربران بيشتر به آنها جلب شود.

البته رعايت همه اين موارد در كنار هم در طراحي سايت نياز به تجربه زياد در اين زمينه دارد، كه شما بعد از چندين طراحي سايت و مطالعه مقالات در اين زمينه، به تمام اين هنر هاي جذب مخاطب خواهيد رسيد.

نكته آخري كه درباره متن ها در اينجا بايد عنوان شود، تا HEO بهتري داشته باشيم، انتخاب نوع قلم و فونت متن مي باشد.

براي بهينه سازي سايت و همچنين ارتباط بهتر كاربران با نوع قلم و فونت متن شما، بهتر است از فونت هاي رايج در اينترنت، كه براي مرورگر هاي اينترنتي نيز تعريف شده اند و دچار بهم ريختگي در نمايش توسط آنها نمي شوند، استفاده نمايم. از جمله اين فونت ها Arial مي باشد، كه بسياري از وب سايت ها از اين فونت در نگارش خود استفاده مي نمايند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۹ خرداد ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

حتما تا به امروز به سايت هايي مراجعه كرده اييد كه فقط مطالب و اخبار وب سايت خود را به صورت يك تيتر مختصر قرار داده اند. در اين موارد اغلب دچار سر در گرمي و خستگي در مطالعه تعداد زيادي تيتر شده ايد. مثلا فرض كنيد كه يك روزنامه خريداري مي نماييد و از ابتدا تا انتهاي آن فقط تيتر مشاهده مي نماييد! قطعا كمترين اتفاقي كه براي شما بيفتد، خستگي چشم هاي شما مي باشد!

HEO چيست

مسلما بهتر است براي هر خبر و مطلبي كه در سايت قرار مي دهيم، در ادامه و پايين هر پست، خلاصه و توضيح مختصري از آن را قرار دهيم. حتي بهتر است براي ارتباط بهتر و بصري كاربر با مطلب ما، يك عكس كوچيك كه مربوط به پست ما مي باشد، در كنار آن قرار دهيم.

اين نكته مي تواند كمك بزرگي به ما در جذب مخاطب به مطالب و اخبار و پست هايمان كند.

پس سعي كنيم براي داشتن HEO بهتر و نمايش بهتر مطالب سايت براي كاربران و همچنين رعايت اصول طراحي سايت و بهينه سازي سايت، در طراحي سايت خود حتما اين مورد را رعايت نماييم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

عناصر و اجزاي وب سايت ما بايد داراي طول و عرض و اندازه مناسب باشند. به اين معناست كه عناصر صفحه مانند بنر سايت يا هدر سايت، اندازه محل قرار گيري منو هاي سايت، اندازه قرار گيري محل تبليغات سايت، و تمام اين عناصر بايد از اندازه ي مطلوبي برخودار باشند.

اين اندازه مطلوب هم بايد با توجه به استاندارد هاي طراحي سايت باشد و هم بايد مطلوب از نظر و ديدگاه كاربران باشد. ما نبايد از هدر با ارتفاع زياد استفاده نماييم، چون مهمترين بخش صفحه ي ما، كه قسمت بالايي سايت ما مي باشد، با اين كار هدر رفته و مخصوص هدر مي شود. پس بهتر است اندازه اي در حدود يك / هفتم از نماي ابتدايي نماي سايت را به آن اختصاص دهيم.

و مثلا براي قرار دادن بنر ها و تبليغات، جدول يا لايه اي در كنار سايت كه بهتر است فقط در سمت چپ سايت باشد، به آن اختصاص دهيم كه بيشتر از يك / هفتم از عرض وب سايت ما را اشغال نكند.

همچنين يكي از مهمترين عناصري كه بايد اندازه آن را مهم در نظر بگيريم، محل قرار گيري پست ها و اندازه ي تعريف شده براي هر پست مي باشد، كه اندازه اي اين بخش نبايد آن مقدار زياد باشد كه تمام مطالب پست در آن نمايش داده شود و نبايد آن مقدار كم باشد كه خلاصه ي مطلب پست كه در حدود دو خط مي باشد، در آن جا نشود.

تمام اين موارد را مي توانيد در طراحي سايت هاي نمونه شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا با كليك بر روي نمونه سايت هاي طراحي شده، مشاهده نماييد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

ما مي توانيم نكات زيادي را در طراحي سايت خود رعايت نمايم كه در HEO  سايت ما تاثير گذار باشد و باعث جذب مخاطب نسبت به مطالب ما شود. اما چند نكته اصلي و كليدي وجود دارد، كه تاثير زيادي در جذب كاربران و مخاطبان نسبت به طراحي سايت و وب سايت ما  مي شود.

كه در ادامه به طور كامل با اين نكات به طور كامل آشنا خواهيم شد.

اين نكات عبارت اند از:

  1. طول عناصر صفحه
  2. خلاصه مطالب
  3. انتخاب فونت ها
  4. انتخاب رنگ ها
  5. چيدمان صفحه و صفحه آرايي
  6. انتخاب هدر مناسب
  7. درج تاريخ براي اخبار و مطالب


شما مي توانيد با انتخاب هر كدام از موارد بالا و كليك بر روي آنها، به طور كامل توضيحات مربوط به آنها را مطالعه نماييد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

جواب اين پرسش يك مفهوم مي باشد " HEO " . البته HEO بايد در كنار تمام موارد سئو رعايت شود تا طراحي سايت و قالب ما باعث جذب مخاطبان شود. ميتوانيد با خواندن كامل مقالات سئو و مقالات HEO و پرسش HEO چيست، و با كليك بر روي نام اين دو واژه، شناخت كاملي پيدا نماييد.

طراحان سايت امروزه با كار كردن بر روي HEO سايت خود، در كنار سئو، به جذب و ماندگاري مخاطبان و بازديد كنندگان، در سايت خود، توجه مي نمايند.

HEO مفهومي ست كه براي جذب مخاطبان نسبت به گرافيك سايت ايجاد شد، و با توجه به سليقه هاي مخاطبان و تاثيرات رنگ ها و تصاوير بر روي آنها و نوع و زاويه ديد آنها نسبت به صفحه، تعريف شده است.

كه در ادامه مقالات با آنها آشنا خواهيم شد و با رعايت اين نكات در طراحي سايت خود مي توانيم تاثير زيادي بر روي مخاطبان و كاربران بگذاريم، و آنها را نسبت به مطالعه و بازديد از مطالب و پست هاي خود ترغيب نماييم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

با افزايش و تعدد قالب هاي گرافيكي در طراحي سايت ها، و سوال زياد مشتريان و بازديد كنندگان و مديران سايت كه كدام قالب گرافيكي براي سايت ما بهتر مي باشد، اين سوال براي طراحان سايت به وجود آمد كه:

دليل جذب يك قالب گرافيكي سايت براي مخاطب چيست؟

HEO چيست

طراحان سايت و متخصصان به سراغ اين امر رفتن و با مشاوره با روانشناسان و كارشناسان علم طراحي، نكاتي را براي جذب مخاطبان به طراحي سايت خود پيدا كردند؛ اين نكات امروزه مفهوم به نام HEO پيدا كرده است، كه مخفف كلامات Human Experience Optimization مي باشد و معناي لغوي آن " بهينه سازي تجربه كاربري " و در معناي لفظ براي طراحان سايت و بازديد كنندگان به معناي " تجربه بهينه سازي چيدمان سايت" مي باشد.

امروزه در ايران بسياري از طراحان سايت به اين نكته توجه ندارند كه چيدمان صفحه و رنگ و فونت قلم ها نيز مي تواند در سئو سايت آنها موثر باشد و باعث جذب بيشتر مخاطبان و ماندگاري آنها در سايت هايشان شود. امري كه امروزه بسياري از طراحان سايت هاي خارجي آن را رعايت مي نمايند، اما تعداد اندكي از شركت هاي طراحي سايت داخلي از جمله شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا در كشورمان اين اصول و قواعد را رعايت مي نمايند و به بهينه سازي طرح و قالب سايت ( يا HEO) در كنار بهينه سازي سايت يا سئو سايت مشتريان خود اهميت مي دهند.

مفهوم HEO روز به روز در كنار مفهوم سئو افزايش يافت و امروزه به عنوان يكي از اصول طراحي سايت در جهان شناخته مي شود؛ كه بايد بيشتر توسط طراح گرافيكي وب سايت مورد توجه قرار گيرد و در مرحله بعد توسط طراح سايت، كه سايتي با جذب مخاطب نسبت به نگارش مطالب خود داشته باشيم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

HEO مفهوم جديد و تجربي مي باشد كه بر پايه و اساس علم روانشناسي، وارد علم طراحي سايت شده است.

اگر توجه كرده باشيد، هر انسان و خود ما در نگاه اول به هر شي، عكس، مطلب، حتي انسان ها و تمام اجسام، ابتدا به قسمت خاصي از آن توجه مي نماييم. با توجه به اين شناخت از نگاه انسان، متخصصان و روان شناسان به طراحان سايت ها توصيه كردند كه به اين نقاط توجه خاصي نمايند، و در طراحي وب سايت خود از اين نقاط بهره بيشتري ببرند.

البته در بسياري از موارد انسان هاي با دقت و طراحان با دقت از اين نقاط در طراحي خود استفاده مي نمودند. چون با توجه به ديد خود از اين مناطق براي مطالب پر بازديد خود استفاده مي نمودند.

HEO چيست

اما در اين مقاله مي خواهيم به طور دقيق تر و علمي تر اين مناطق را به شما معرفي كنيم.

البته مفهوم HEO مفهوم كلي تر از پرداختن به اين نقاط است، و فقط بخشي از آن، توجه به نقاط كليدي در طراحي سايت مي باشد.

مفهوم HEO مفهومي جدا از SEO مي باشد. و به تمام نكات نمايشي سايت براي بازديد كنندگان مي پردازد. نكاتي از قبيل چيدمان صفحه، رنگ ها، فونت ها و... كه در ادامه با تك تك اين نكات آشنا مي شويم.

ما به جز جذب بازديد كنندگان زياد براي وب سايت خود، بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه نحوه ي نمايش ما براي آنها خسته كننده نباشد. بايد كاربري كه وارد وب سايت ما مي شود، با توجه به رنگ و فونت و قالب و چيدمان صفحه ما دچار سر در گمي براي بازديد نشود.

بايد بتواند به راحتي مطالب را مطالعه نمايد، بدون آنكه چشم هايش خسته شود.

بايد بتواند مطالب مورد نظر خود را در دسته بندي خاص آن مطلب مشاهده نمايد.

بايد قابليت اين را داشته باشد كه خلاصه اي از مطالب هر پست را، قبل از باز كردن آن مطلب، مشاهده نمايد، تا در صورت نياز، اقدام به مطالعه كامل آن نمايد.

اينها نكاتي ست كه بايد در طراحي سايت خود رعايت نماييم، تا به جز سئو ي خوب داراي HEO خوب و نمايش خوب اطلاعات براي بازديد كنندگان باشيم. اگر شما علاقه مند به طراحي سايت هستيد و يا از سايت و وبلاگي پشتيباني مي نماييد و يا آن را مديريت مي نماييد، سفارش مي نمايم مقالات مربوط به سئو و HEO را مطالعه نماييد، تا در بهينه سازي سايت خود بتوانيد آن را اعمال نماييد.

امروزه شركت هاي زيادي طراحي سايت را انجام مي دهند، اما فقط تعداد انگشت شماري از آنها به تمام اين موارد و اصول طراحي سايت و بهينه سازي سايت، دقت مي نمايند. پس بهتر است براي طراحي سايت به سراغ اين شركت ها برويم.

در كشور عزيزمان ايران شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا با توجه به تمام اين اصول و داشتن طراحان سايت با تجربه، در زمينه طراحي سايت و بهينه سازي سايت فعاليت مي نمايد، كه مي توانيد از طريق آدرس سايت اين شركت sitedesign-co.com ، نمونه هاي طراحي سايت و سايت هاي بهينه سازي شده ي آنها را مشاهده نماييد، تا با نوع فعاليت آنها آشنا شويد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

مي توان  گفت دغدغه هر سرماي گذار، شركت و ديگر سازمان هاي اقتصادي افزايش فروش مي باشد. يكي از راه هاي افزايش فروش و پشت سر گذاشتن ديگر رقبا، ارتباط به موقع با مشتري مناسب ترين و تاثير گذار ترين راه ممكن ميباشد. لذا اين امر موجب كاهش ساير هزينه هاي موجود مي باشد پس عملي دو سر سود است. برخي از امكاناتي كه سيستم مديريت ارتباط با مشتري ارائه مي كند عبارت است از:

AdministratorfilesUploadFileOnline-CRM1.jpg

فروش مكانيزه:

اين امكان باعث هماهنگي و برنامه ريزي قرارداد هاي كاري ما بين مشتريان، تيم فروش و ديگر همكاران سازان ميشود و به سرعت كار هاي مهم و ضروري را فهرست ميكند، صورت حساب الكترونيكي تهيه و ارسال مي كند و داده هاي مشتريان را به طرق مختلف از پايگاه داده دريافت مي كنند. همچنين از اقدامات و عمليات گزارش ايجاد مي كند و قادر به تهيه ي گزارش از عملكرد كارمندان است.

بازاريابي مكانيزه:

اين امكان باعث مي شود فاصله ميان سازمان با مشتري را از بين ببرد به طوري كه بازارياب با استفاده از شبكه هاي اينترنتي در بازار جهاني قرار گيرد و از نياز هاي مشتريان آگاه شود و عكس العمل مناسب و سريع از خود نشان دهند. همچنين دسته بندي هاي مختلف براي مشترياني با نيازهاي گوناگون ايجاد كنند و بر اساس همان نياز ها به نظر سنجي، گفتگو و حتي ارسال هدايايي در مراسم خاص بپردازند.

استراتژي فروش:

از مهمترين وظايف مدير ارشد ارائه استراتژي مناسب براي فروش و كسب آمار و اطلاعات از ميزان تحقق و صورت پذيري استراتژي است. مدير ارشد با استفاده از اين سيستم مديريت ارتباط با مشتري قادر خواهد بود استراتژس خود را در سيستم قرار دهد و خود سيستم از ميزان تحقق استراتژي گزارش تهيه مي كند و براي انجام كار هاي ديگر زمان بخرد.

خدمات مشتريان:

ابزار CRM همه ي اطلاعات اعم از خواسته ها، مشكلات وكارهايي كه براي مشتري به عمل انجاميده است را در خود ثبت مي كندو تجربه موفقيت و عدم موفقيت همه ي افراد و اجزا سازمان براي همه كارمندان قابل روئيت مي باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت