دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

براي طراحي يك سايت گيرا بايد به نكات ريز و درشتي توجه كنيم، از فونت و حاشيه گرفته تا محتوا و شكل كلي سايت.

يكي از نكاتي كه اهميت بسيار زيادي دارد و اكثر طراحان حرفه اي به آن توجه مي كنند رنگ سايت است. رنگ سايت علاوه بر اينكه بايد به گونه اي باشد كه چشم نواز باشد و كاربر را خسته نكند بايد زمينه كاري كه آن سايت در آن فعاليت دارد را در نگاه اول به كاربر بفهماند، بايد به گونه اي باشد كه كاربر در نگاه اول بتواند حدس بزند كه اين سايت براي چه خدمتي طراحي شده است.

وقتي كاربر به طور اتفاقي وارد سايتي مي شود اولين سوالي كه برايش پيش ميايد اين است كه اين سايت چه خدمتي ارائه مي دهد؟  آيا براي يك شركت توليدات صوتي تصويريست؟ آيا براي يك سازمان خدماتيست؟ آيا براي يك برنامه تلويزيونيست؟ و ....

رنگ طراحي سايت تا حد زيادي بيانگر هدف سايت است. براي مثال: استفاده از رنگ نقره اي براي طراحي سايت نمايانگر پيشرفت و تكنولوژي است. رنگ آبي نمايانگر آرامش و امنيت و صلح است. رنگ سفيد نمايانگر پاكيزكيست و ....در مقاله روانشناسي رنگ ها و استفاده در طراحي سايت بيشر در باره اين مطلب صحبت خواهيم كرد.

حال كه به اهميت رنگ در طراحي سايت پي برديم چه خوب است رنگها را از چشم كاربران ببينم تا متوجه شويم آيا آنها مي توانند به درستي پيام مارا درك كنند؟!

سايت  Colorblind Web Page Filter محيط و رنگ سايت شمارا از ديد كاربران بازسازي مي كند واين امكان را به شما مي دهد تا بررسي كنيد همه ي مطالب خوانا و قابل تشخيص هستند يا خير.

انتخاب تركيب مناسب رنگ ها براي طراحي سايت:

براي انتخاب تركيب رنگي مناسب ميتوانيد از سايت  Kuler بهره ببريد. اين سايت با توجه به رنگ هاي موجود در طراحي سايت شما رنگ هاي جديدي پيشنهاد مي كند.

 

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

طراحي صفحه ي درباره ي ما يا درباره ي شركت از جمله نكاتي است كه طراحان سايت كشورمان به آن اهميت نمي دهند. در اغلب اين سايت ها مطالبي خسته كننده و زياد و يا كم و ناقص در قسمت درباره ي ما وجود دارد. بيشتر تمركز طراحان سايت بر روي خدمات و محصولات است و مي پندارند كه كاربران نيز مانند آنها هستند. اين فرضيه زماني صحيح است كه كاربر به مشتري تبديل شود.

امروزه برندها و شركت هاي بنام در بر قراري ارتباط با مشتري و ايجاد شناخت عالي عمل كرده اند و رمز موفقيت آنها طراحي مناسب صفحه ي درباره ي ما و تماس با ما در طراحي سايت بوده است. چرا كه توجه به ارائه بهترين خدمات توجه آنها را به اين دو صفحه پراهميت كم نكرده است. همانند شركت ماكروسافت و اپل.

مشتريان به چه چيزي اهميت مي دهند؟

كاربران براي رفع نياز خود به سايت شما مراجعه مي كنند و شما بايستي نيازهاي آن ها را دريابيد. بعنوان مثال كاربر براي يافتن يك طراح سايت مناسب علاوه بر نمونه كارها به مدرك تحصيلي، خلاقيت طراح نيز توجه مي كنند كه براي يافتن پاسخ به پرسش هاي خود به صفحه ي درباره ي ما و درباره ي شركت مراجعه مي كنند.

استفاده از ادبيات مناسب

هدف از ساختن يك صفحه ي درباره ي ما شناخت مشتري و زمينه ي فعاليت و خدمات عرضه كننده و از همه مهمتر ايجاد حس اعتماد در مشتري است. پس از ادبيات مناسب و گويا بايد بهره ببريم.

درباره ي ما نبايد شامل تبليغات باشد

در اين بخش مي خواهيم شركت و يا برند خود را معرفي كرده و اهداف كلي شركت بيان كنيم و برتري شركت خود را به مشتري بفهمانيم براي داشتن يك درباره ي ما قوي به هيچ عنوان نبايد تبليغات داشته باشيم.

استفاده از تصاوير

استفاده از تصاوير مانند  عكس هاي پرسنل و مديران، محيط شركت، كارخانه، همايش و نمايشگاه ها كه در آن حضور داشته ايد مي توانند در جذب اعتماد مشتري موثر باشند.

معرفي مشتريان شاخص

معرفي مشتريان و بيان اظهار نظراتشان در باره ي نحوه ي عملكرد شركت  در بخش درباره ي ما مي توانيد اعتماد مشتريان بيشتري را به برند خود جلب كنيد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

الكسا يك وب سايت آناليز كننده از سرويس هاي amazon است كه در آدرس www.Alexa.com قابل دسترسي براي عموم است. از طريق آن مي توان از اطلاعات كلي ميزان ترافيك (تعداد بازديدكنندگان) و محبوبيت يك سايت مطلع شد. هرچه عدد رتبه بندي به عدد 1 نزديكتر باشد رتبه وب سايت بهتر وبالاتر مي باشد.

كار آمدي الكسا در طراحي سايت  :

ممكن است با جواب هاي متفاوتي درباره ي تاثير افزايش رتبه الكسا روبرو شويد. بررسي مختصري بر روي كاربر الكسا  اجام مي دهيم.

عده اي بر اين باورند كه الكسا كارآمدي ندارد چون اين سرويس كاملا دقيق و بر اساس واقعيت نيست و تا حدودي مبتني بر محاسبات فرضي واحتمالي است. زيرا منبع جمع اوري اطلاعات آن نوار ابزار Alexa toolbar است كه بر روي مرورگر ها قابل نصب مي باشد. درصد پاييني از كاربران اينترنتي از اين نوار ابزار استفاده مي كنند و رتبه الكساي وب سايت ها را بررسي مي كنند. بطوري كه رتبه سايتي كه فعاليت خوبي دارد و اكثر كاربران بدون نوار ابزار از آن بازديد مي كنند با رتبه ي سايتي كه فعاليت متوسطي دارد و اكثر كاربران آن با استفاده از نوار ابزار از آن بازديد مي كنند تقريبا يكسان است. با اين حال خواسته يا ناخواسته رتبه الكسا جاي خود را در ميان كاربران باز كرده است. و بسياري از مديران هزينه هاي زيادي براي بالا بردن رتبه الكسا در طراحي سايت شان پرداخت مي كنند.

براي اينكه از رتبه سايت خود مطلع شويد به سايت زير مراجعه كنيد:

 http://www.alexa.com/siteinfo/migna.ir

7 روش براي افزايش رتبه الكسا در طراحي سايت:

1. Claim Your Site: به الكسا اجازه دهيد كه براي آناليز بهتر بتواند به وب سايتتان دسترسي داشته باشد. براي اين كار ID الكسا را درheader وب سايت خود قرار دهيد.

2.نصب toolbar الكسا: نوار ابزار الكسا را در مرورگر خود نصب كنيد و  به ديگران و كربران وب سايت خود نصب toolbar الكسا را پيشنهاد كنيد.

3. به روز كردن مداوم وب سايت: الكسا از محتوايات تازه وب سايت ها استقبال مي كند پس سعي كنيد محتواي سايت خود را در هفته 7 تا 10 مرتبه به روز نماييد.

4. كيفيت محتوا: الكسا به مدت زماني كه كاربربان در سايت ها سپري مي كنند اهميت ميدهد پس سعي كنيد محتوا تازه و منحصر به فرد در سايت خود قرار دهيد اين كار باعث مي شود كاربران مجبور شوند كه زمان بيشتري براي جستجو بيشتر  در سايت شما سپري كنند.

5.لينك بيلدينگ: يكي از راهاي لينك بيلدينگ پيوند محتوا مي باشد يعني تبادل از بك لينك ها با بلاگ ها. شما مي توانيد با قرار دادن حداقل يك يا دو پست با كيفيت در هفته با وب سايت هايي كه پيج رنك گوگل آنها بالاي 3 مي باشد رنكينگ آلكسا وب سايت را افزايش دهيد چرا كه مجموعه لينك ها با افزايش رتبه الكسا ارتباط مستقيم دارد.

6. اظهار نظر در وبلاگ: هرگز در اظهار نظر كردن در وبلاگها زياد روي نكنيد چرا كه ممكن است گوگل شمارا اسپم كند. پس در پست تان از كلمات كليدي عاقلانه بهره ببريد. تا رتبه الكسا شما پيشرفت چشمگيري كند.

7.Go for Alexa-pro: براي افزايش رتبه الكسا از شبكه هاي اجتماعي و لينك هاي شبكه هاي اجتماعي همانند فيس بوك، توييتر، گوگل پلاس استفاده كنيد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

CTA مخفف Call To Action است. همانطور كه از نامش مشخص است هدف اين تكنيك اينست كه كاربر را تشويق به كليك بر روي دكمه  CTA مي كند تا فعاليت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سايت ها و خبرنامه ها كاربرد دارد.

بعنوان مثال در سايت Mozila از كاربر مي خواهد كه مرورگر FireFox را دانلود كند و براي تشويق از كلمه ي  Free (رايگان) در طراحي سايت خود  استفاده كرده است.

در طراحي سايت Call To Action  ها را در كجا بكار ببريم؟

اولين سوالي كه براي طراح سايت بوجود ميايد اين است كه محل مناسب قراردادن CTA كجاي صفحه سايت، بنر ويا خبر نامه است!

بهترين جا كه كاربر بيشترين فوكوس و تمركز را دارد در ابتدا صفحه در وسط يا مركز آن است. به نمونه ي زير توجه كنيد:

در سايت هايي كه زبان آن ها انگليسي هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهيم و در سايت هايي كه از زبان فارسي استفاده شده است  CTA را در سمت راست قرار دهيد.

چگونه Call To Action  خود را  گيرا و تاثير گذار كنيم؟

متن يا عبارتي كه براي CTAها بكار ميبريم بسيار حائز اهميت است. در كشور ما اكثر طراحان از عبارت "اطلاعات بيشتر" استفاده مي كنند كه تاثير گذاري چنداني ندارد.

براي انتخاب عبارت مناسب براي  CTA ابتدا بايد مقدمه و زمينه كليك كردن روي  CTAتان را فراهم كنيد.

با پاسخ دادن به اين پرسش "كسب و كار شما چه خدماتي را به كاربران ارائه مي دهد؟" براي موثر واقع شدن CTA كافيست در يك عبارت ويا جمله خدماتي را كه عرضه مي كنيد شرح دهيد.  

نكاتي كه به هنگام استفاده Call To Action در طراحي سايت بايد رعايت شوند

  1. اندازه ي CTA بايد بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعاليت كه جلب توجه كاربر است محقق شود.
  2. فضاي كافي براي CTA در نظر بگيريد زيرا شلوغ كردن صفحه كاربرد CTA را از بين ميبرد. پس تركيب مناسبي بين CTA و ديگر الملن هاي صفحه ايجاد كنيد.
  3. CTA  را در ابتدا و بالاي صفحه قرار دهيد تا كاربر بدون اسكرول كردن به پايين صفحه آن را مشاهده كند.
  4. يكي از عوامل مهم و تاثيرگذار براي جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگي است.براي اين كار مي توانيد از رنگي مخالف  رنگ زمينه براي متن ويا دكمه خود استفاده كنيد.
  5. استفاده از جلوه خاص پس از قرارگيري ماوس بر روي  CTA يكي ديگر از اقدامات جلب توجه است. مانند تغيير رنگ دكمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روي دكمه يا متن.  
  6. شكل اغلب CTA ها مستطيل شكل است در صورت استفاده از تصاوير گرافيكي  از تصاويري استفاده كنيد  كه داراي گوشه هاي  گرد و خميده باشد. گرافيك هايي كه داراي گوشه هاي تيز هستند كاربر را به ياد تبليغات مي اندازد و نرخ كليك را كاهش مي دهد.
  7. استفاده از جهت ها و فلش ها براي جلب توجه بيشتر CTA
  8. در CTA بيشتر بر روي متن توجه كنيد تا گرافيك! تحقيقات نشان مي دهند كه كاربران محتويات متني را بيشتر از محتويات گرافيكي مي خوانند.
  9. ترجيحا و تا حد امكان از چند CTA در صفحه استفاده نكنيد. در صورت استفاده از چند CTA در طراحي سايت آنها را اولويتبندي كنيد. آنهايي كه مهمترند را از لحاظ اندازه بزرگتر و از لحاظ مكان در موقعيت بالاتر قرار دهيد. 

بهترين رنگ براي Call To Action چه رنگي است؟


قرمز: رنگ قديمي CTA ها كه بايد همراه با اخطار استفاده شود.
زرد: اولين رنگي كه كاربران ميبينند و اخطار را به صفحه شما مي آورد و كاربران را جذب مي كند.
نارنجي: تركيبي از فعاليت رنگ زرد و قرمز است. بهترين رنگ براي ساختن CTA هاي قوي.
آبي: بازديد كننده در كار خود تجديد نظر خواهد كرد.
سبز: ساده ترين رنگ براي چشم. براي قسمت نظرات مشتريان ممكن است اما نه براي CTA ها.
سفيد: بقيه رنگ ها را برجسته نمايش مي دهد و CTA شما را از بين ميبرد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
شايد همگي شما كلمه مديريت محتوا را شنيده باشيد. سيستم مديريت محتوا بخشي از يك سايت مي باشد كه طراحان سايت براي كنترل دايناميك بخش هاي محتوايي سايت هاي طراحي شده، آن را ايجاد مي نمايند تا به راحتي بتوان محتواي قرار گرفته بر روي سايت از قبيل عكس ها، متن ها، منو ها و... را كاربران تغيير دهند و يا ويرايش نمايند و حتي محتواي جديد ايجاد نمايند.

البته اين سيستم مديريت محتوا براي وب سايت هاي دايناميك در نظر گرفته مي شود. زيرا وب سايت هاي استاتيك را فقط از طريق كد نويسي مي توان تغيير داد و مهمترين فرق يك وب سايت استاتيك و دايناميك، در مقوله پويا بودن و داشتن مديريتي براي ويرايش محتواي آن مي باشد.

البته مسلئه دايناميك بودن و ويرايش كه در اينجا گفته ايم مربوط فقط به محتواي سايت مي باشد و براي اضافه كردن ماژولي خاص نياز به دانستنعلم طراحي سايت مي باشد، زيرا براي تغييرات قالبي و ساختاري ، سيستم مديريت محتواي گفته شده كاربردي نخواهد داشت.

سيستم مديريت محتوا در طراحي سايت چيست؟

البته امروزه بسياري از سيستم هاي مديريت محتوا آماده ياcms هاي آماده يا اپن سورس در دنيا طراحي شده اند كه با يادگيري آنها بسياري از تغرات را در يك سايت مي توان انجام داد. البته با توجه به معايب بسيار زياد اين cms هاي آماده ، استفاده از آنها براي طراحي سايت كار بسيار اشتباهي مي باشد؛ مخصوصا اگر ما قصد بهره برداري از وب سايت را داريم و مي خواهيم در سرچ كلمات خود در موتور هاي جست و جو رتبه خوبي پيدا نماييم و از اين طريق به بازاريابي اينترنتي در مبحثتجارت الكترونيك دست پيدا نماييم، استفاده از سيستم هاي مديريت محتوا آماده، كار ما را دچار مشكل خواهد كرد و هرگز به اين مهم دست پيدا نخواهيم كرد؛ همچنين امنيت پايين وب سايت هاي طراحي شده با cms هاي آماده يكي از عيب هاي بزرگ اين طراحي سايت مي باشد.

اما امروزه بسياري از شركت هاي طراحي سايت معتبر براي مديريت محتواي وب سايت هاي خود، يك سيستم مديريت محتوا ايجاد مي نمايند تا مشتريان آنها به راحتي بتواند هر تغييري كه نياز دارند در محتواي سايت ايجاد نمايند همچنين امنيت بالاي اين نوع طراحي سايت نكته مهم ديگري ست كه اين روش طراحي سايت دارا مي باشد.

ضمنا تظمين مي نماييد كه استفاده از طراحي سايت هاي حرفه اي و استفاده از مديريت محتواي آنها براي ايجاد محتوا در سايت مي تواند سايت شما را به يكي از قوي ترين وب سايت هاي فعال در زمينه تخصصي خود تبديل نمايد كه اين يعني دست پيدا كردن به بازاريابي اينترنتي و رسيدن كلمات كليدي وب سايت شما به رتبه هاي نخست موتور هاي جست و جو گر و جذب مشتريان فراوان، كه تنها با طراحي سايت حرفه اي امكان پذير مي باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

طراحي قالب و لايوت ( Lyout ) و چيدمان صفحه را كه ميتوان توسط نرم افزار هاي فوتوشاپ و كرول و... انجام داد را طراحي گرافيكي سايت مي گويند.

در طراحي سايت مي توان قسمت طراحي گرافيكي سايت را به دست طراحان گرافيست كار سپرد، البته بايد بين طراح سايت و طراح قالب و گرافيست تعامل خوب و كاملي برقرار نمود تا بتوانيم وب سايت كامل و زيبايي داشته باشيم.

يك طراح گرافيست بايد با چيدمان صفحه هاي وب سايت آشنايي داشته باشد تا بتواند قالب خوب و بهينه ايي براي سايت طراحي نمايد. 

طراحي قالب گرافيكي سايت

ابزار هايي كه يك گرافيست و يك طراح سايت بايد با آنها براي طراحي سايت آشنايي داشته باشد، دو نرم افزار مهم مي باشد، يكي فوتوشاپ و ديگري كرل.

يك طراح سايت با آشنايي در حد متوسط با اين نرم افزار ها و آشنايي با پسوند هاي عكس هاي، مخصوصا پسوند گيف ( GIF ) ، مي تواند مراحل طراحي گرافيكي سايت خود را جلو ببرد.

البته مهمتر از اين مسائل آشنايي با چيدمان مناسب و قرار دادن مطالب در قسمت هاي مختلف صفحه مي باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در طراحي يك سايت، طراح سايت ابتدا طرح مورد نظر مشتري را با او بر روي يك كاغذ مي كشند. سپس پس از تاييد شدن طرح توسط مشتري، طراح ابتدا به سراغ طراحي قالب آن مي رود؛ البته اين نكته را در نظر داشته باشيم درمراحل ايجاد وب سايت به طور كامل تري فعاليت هاي ايجاد وب سايت را توضيح داده ايم و در اينجا فقط مراحل طراحي سايت را نام مي بريم.

سپس بعد از ايجاد قالب و تاييد آن توسط مشتري، ماجول ها و امكانات سايت كه براي آن ها مكان هايي تعبيه شده است، توسط كد ها و ابزار ها پر مي شود و سايت آماده آپلود بر روي فضايميزبان وب خريداري شده مي شود.

مراحل طراحي سايت

اين نكته را در نظر داشته باشيد، طراحي سايت يك هنر مهندسي مي باشد كه در آن گرافيگ به همراه بسياري از كد ها در آن بكار برده مي شود. بنابراين يك طراح سايت آدمي خلاق و با هوش مي باشد كه هم در زمينه اعداد و هم در زمينه هنر تبحر دارد. البته مي توان قسمت هاي طراحي گرافيكي و كد نويسي توسط دو يا چند نفر انجام شود، اما اگر طراحي وجود داشته باشد كه هر دو كار را به تنهايي انجام دهد مسلما كار بهتري را به مشتري ارائه خواهد داد. البته به شرطي كه تخصصي نيز در كار باشد.

شركتطراحي سايتطرح و گسترش مبنا كه در زمينه طراحي سايت در ايران  فعاليت مي نمايد، طراح خوب و باتجربه ايي را در اختيار دارد كه مي توانيد نمونه كار هاي آنها را در قسمت نمونه هاي پروژه هاي طراحي سايت ببينيد. 

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

شركت Microsoft كه در زمينه كامپيوتر فعاليت گسترده ايي دارد، و اكثر برنامه هاي كاربردي در اين زمينه را تامين مي نماييد، فناوري براي طراحي سايت توليد كرده است كه Microsoft .NET Framework نام دارد.

براي كار كردن با اين فناوري و طراحي سايت، بايد تجربيات زياد و دانش كافي كسب نماييم. همچنين يك طراح سايت براي طراحي قالب سايت خود و گرافيك بهتر و زيباتر سايت خود، بايد با نرم افزار هاي گرافيكي مثل فتوشاپ آشنايي كافي داشته باشد.

طراحي سايت امروزه با آمدن نرم افزار هاي آماده براي طراحي، البته امري آسان تر نسبت به گذشته شده است. حتي براي راه اندازي بسياري از وب سايت ها ديگر نياز به نوشتن حتي يك خط برنامه نيست، كه البته اينگونه سايت ها امكانات محدودي خواهند داشت؛ حتي محدود تر از يك وبلاگ!

پس بهتر است اگر مي خواهيم  طراحي مناسبي سايت مان داشته باشد، طراحي آن را به شركت هاي معتبر طراحي سايت بسپاريم. از جمله ي معروف ترين شركت هاي طراحي سايت، شركت طراحي سايت گسترش و پردازش مبنا (sitedesign-co.com) را مي توان نام برد كه با استفاده از بهترين ابزار و نيروها در طراحي سايت در كشور عزيزمان ايران قدم برداشته است.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

ايجاد كردن و ساختن هر شي و وسيله ايي مراحلي را شامل مي شود. در اينجا براي شما مراحل ايجاد يك وب سايت كه شامل 5 مرحله اصلي مي باشد، در ذيل تشريح مي نماييم.

شما مي توانيد با مطالعه هر بخش ومقالات مربوط به آن، با كليك بر روي نام هاي پرنگ شده به مقاله مورد نظر رفته و به طور كامل با هر مفهوم آشنا شويد.

مراحل ايجاد وب سايت

مراحل ساختن يك وب سايت نيز ترتيبي دارد:

1-      ابتدا انتخاب يك نام مناسب براي وب سايت كه در مبحث دامنه درباره آن توضيح مفصل داده ايم.

2-      ثبت نام سايت يا ثبت دامنه براي اينكه نام سايتمان منحصر به فرد باشد.

3-      طراحي صفحات وب توسط شركت هاي طراحي سايت مثل شركت شركت طرح و پردازش مبنا.

4-      خريدن يك فضاي بر بستر اينترنت، كه در بحث ميزبان وب يا host مي توانيد با آن آشنا شويد.

5-      آپلود سايت طراحي شده بر روي فضاي خريداري شده يا ميزبان وب، براي اينكه بر روي بستر اينترنت براي نمايش به عموم قابل استفاده باشد. 

نكته: توجه داشته باشد در طراحي سايت خود اصول طراحي سايت و اصول بهينه سازي سايت را رعايت نماييد.

مراحل ايجاد وب سايت



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

وب سايت ها از لحاظ تجاري به 6 دسته عمده تقسيم مي شوند، كه شايد ما با آنها در مباحث انواع تجارت كه شامل 10 دسته مي باشند، آشنا شده باشيم. اما از ده دسته تجارت، 6 دسته آن در تجارت الترونيك يا تجارت از طريق وب سايت ها، مي توانيم اشاره كنيم.

1-      تجارت الكترونيك C to C  يا تجارت مشتري با مشتري:

اولين حالت تجارت الكترونيك، تجارت مشتري با مشتري از طريق فروش اينترنتي ( فروش آنلاين ) كالا خود مي باشند. در اين حالت هيچ گونه واسطه و شركتي وجود ندارد و مردم عادي يا همان مشتريان، به طور مستقيم با هم در ارتباط اند.

2-      تجارت الكترونيك C to B يا تجارت مشتري با شركت:

در اين حالت تجارت الكترونيك، شخصي عادي خدمات و كالاي خود را از طريق وب سايت شخصي خود به شركت ديگر به فروش اينترنتي مي رساند.

3-      تجارت الكترونيك B to C  يا تجارت شركت با مشتري:

در اين حالت از تجارت الكترونيك، شركت ها خدمات و يا فروش اينترنتي خود را از طريق وب سايت ها در اختيار مشتريان قرار مي دهند. اين نوع تجارت الترونيك و كسب و كار اينترنتي، امروزه شايع ترين نوع تجارت مي باشد. در طراحي سايت اكثر شركت ها امروزه فروشگاه اينترنتي نيز خواهيم ديد.

4-      تجارت الكترونيك B to B  يا تجارت شركت با شركت:

ممكن است در بعضي از حالت هاي تجارت الكترونيك، شركتي با شركت ديگر به طور مستقيم يا غير مستقيم در ارتباط باشند، و كالا و خدمات خود را در اختيار هم قرار دهند ، و يا از طريق وب سايت همديگر با مشتريان ديگر ارتباط داشته باشند.

5-      تجارت الكترونيك G to C  يا تجارت دولت با مردم:

يكي ديگر از نمونه هاي شايع تجارت الكترونيك، تجارت دولت الترونيك  با مردم مي باشد. حتما همه ي ما يكبار از خدمات دولت به اين روش استفاده كرده ايم. اين گونه خدمات را با اسم خدمات دولت الكترونيك مي شناسيم. خدمات الكترونيك بانك ها دولتي نيز جز اين دسته از تجارت الكترونيك مي باشند. ضمنا بايد توجه داشته باشيم خدماتي كه منجر به فروش اينترنتي يا جابه جايي پول بين مردم و دولت مي شود، جز اين دسته قرار مي دهيم.

6-      تجارت الكترونيك G to B يا تجارت دولت با شركت ها:

گاها دولت ها خدمات خود را از طريق شركت هاي واسطه در اختيار مردم قرار مي دهند، و يا برخي شركت ها تجارت خود با دولت را از طريق وب سايت هاي دولت انجام مي دهند. كه به اين نوع تجارت الكترونيك، تجارت دولت با شركت مي گويند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت