دارامان

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت
 

هر گونه فعاليت و ارائه خدمات و كالا كه از طريق بستر اينترنت و وب سايت ها كه منجر به خريد و يا فروش و درآمد شود را، در دنياي امروز به اسم تجارت الكترونيك مي شناسيم.

از نمونه هاي تجارت الكترونيك مي توانيم خدمات الكترونيك بانك ها و فروشگاه هاي اينترنتي ( فروشگاه هاي آنلاين ) و... نام ببريم.

 امروزه در طراحي سايت ها براي شركت هاي تجاري حتما يك فروشگاه اينترنتي ( فروشگاه آنلاين ) طراحي ميشود، چون دنياي امروز به سمت قرار گرفتن همه ي اتفاقات روزمره در دنياي مجازي مي رود.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

وب سايت ها از طريق اطلاع رساني به دو دسته تقسيم مي شوند كه اين دو دسته را براي شما تشريح مي نماييم:

1-     طراحي وب سايت هاي  اطلاع رساني داخلي (اينترانت):

در اين نوع وب سايت ها اطلاعات براي شبكه داخلي يك سازمان يا شركت و يا جامعه مجازي خاص طراحي شده اند؛ اغلب اين وب سايت ها حتي اگر نمايي خارج از شبكه دروني خود بر بستر اينترنت داشته باشد، بايد توسط نام كاربري مخصوص خود و پسورد آن ، وارد وب سايت شده و به اطلاعات آن دسترسي پيدا كرد.

بسياري از سازمان ها و شركت هاي براي كارمندان خود اينچنين اطلاع رساني مي كنند. نمونه ايي از اين گونه اطلاع رساني را مي توانيم در سايت دانشگاه جامع علمي كاربردي، با نام سامانه سجاد ديد كه اساتيد و دانشجويان و مسئولين براي ديدن اطلاعات و خبرهاي دانشگاه، وارد اين سامانه مي شوند و اطلاعات و اخبار را مشاهده مي نمايند.

2-      طراحي وب سايت هاي اطلاع رساني برون سازماني يا عمومي (اينترنت):

عموما اكثر سايت هاي خبري كه ما مشاهده مي نماييم، جز اين دسته از وب سايت هاي اطلاع رساني مي باشند؛ كه اخبار خود را به طور عمومي بر بستر اينترنت قرار مي دهند. مثل سايت صدا و سيماي جمهوري اسلامي يا سايت خبرگزاري فارس و....



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

يكي از مهمترين ويژگي هايي كه وب سايت مي تواند براي ما داشته باشد باشد، ويژگي كسب درآمد از طريق وب سايت مي باشد.

لطفا مقالهدرآمد زايي از وب سايت را مطالعه نماييد، سپس به ادامه اين مقاله و انواع وب سايت ها از لحاظ در آمد زايي بپردازيد. 

كسب درآمد از سايت

وب سايت ها به دو طريق براي ما باعث كسب در آمد خواهند شد:

1-      كسب درآمد از طريق مستقيم توسط وب سايت ها:

در اين گونه وب سايت ها معمولا همانگونه كه از معني كلمه مستقيم پيداست، ما از طريق فروش مستقيم كالا به صورت آنلاينكسب درآمد مي كنيم؛ حتي اين تجارت مي تواند از طريق خدماتي باشد كه ما به كاربران خواهيم داد؛ و يا حتي اطلاعاتي كه در اختيار آنها قرار مي دهيم.

2-      كسب درآمد از طريق غير مستقيم توسط وب سايت ها:

 در اين روش مال از طريق وب سايت اقدام به فروش و يا ارائه خدمتي به كاربران را براي كسب درآمد انجام نخواهيم داد.

در وب سايت ما به واسطه اطلاعاتي كه وجود دارد توسط كاربران زيادي بازديد خواهد شد، و اين كار باعث مي شود بنگاه هاي تجاري در زمينهوب سايت ما، از ما بخواهند براي آنها تبليغات انجام دهيم كه منجر به كسب درآمد براي ما خواهد شد.

و يا ما از طريق وب سايت خود باعث ارتباط مشتريان با شركت و بنگاه تجاري ديگري خواهند شد.

ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

 

افزايش پيج رنك

تمام اين موارد مي تواند مربوط به طراحي سايت حرفه اي باشد. يعني ما مي توانيم با طراحي حرفه اي سايت به اين نتايج دست پيدا كنيم.

چند اصل مهم در افزايش پيج رنك عبارتند از:

  1. مهمترين اصل كه بايد براي افزايش و بهبود پيج رنك استفاده كرد، رعايت اصول بهينه سازي سايت مي باشد؛ كه مي توانيد با مطالعه بخش بهينه سازي سايت با اين اصل آشنا شويد.
  2. همچنين رعايت HEO نيز مي تواند تاثير گذار در جذب مخاطبان باشد، كه يكي از موارد امتياز دهي به طراحي سايت و وب سايت، داشتن آمار بازديد زياد است.
  3. بعد از رعايت اين موارد شما بايد اغدام به تبليغ وب سايت خود در سايت هاي پر بازديد نماييد. تبليغاتي كه لينك وب سايت شما در آن قرار داشته باشد، البته توجه نماييد، لينك به كلمه ايي كه مد نظر شماست كه مي خواهيد نتيجه جست و جوي آن كلمه در اينترنت و موتور هاي جست و جو وضعيت بهتري پيدا نمايد.
  4. نكته مهم ديگري كه بايد رعايت نماييم، توليد محتواي مناسب و ايجاد ارتباط بين اين محتوا مي باشد. شما مي توانيد به عنوان مثال مقالات آموزشي ما را تماشا فرماييد ،و ارتباطات بين اين محتوا را كه توسط لينك شدن كلمات مي باشد، مشاهده نماييد؛ كه قطعا باعث افزايش پيج رنك شما خواهد شد.
  5. نكته آخري كه براي بهبود پيج رنك و بالا رفتن پيج رنك مي توانيم به آن اشاره نماييم، داشتن صفحه هاي متناظر با وب سايتتان در جوامع مجازي مثل فيسبوك مي باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

اين آمار بازديد اگر واقعي باشد و اگر از طريق لينك ها و ارتباط هاي سايت با كلمات خاصي انجام بپزيرد، باعث ميشود در كلمه خاصي سايت ما در رتبه ي بالايي در موتور جست و جو قرار بگيرد. مثلا شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهيد در موتور جست و جوي گوگل با كلمه طراحي سايت جست و جو نماييد، در رتبه ي بالايي از ليست پيدا شده قرار خواهد گرفت، لينك هفتم از صفحه اول، كه اين نشان دهنده طراحي خوب سايت و محتواي آن و تعداد بازديد كافي مي باشد. اين رتبه بندي در سايت هاي خاصي ثبت مي شوند كه به اينها پيج رنكينگ نيز مي گويند.

در ادامه مقالات به روش هاي پيشرفت در پيج رنك و افزايش پيج رنك مي پردازيم.

پيج رنك



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در جهان هستي هميشه معناي رقابت را در تمام فعاليت هاي روزانه ديده ايم. در زمينه طراحي سايت و وب سايت ها نيز اين رقابت وجود دارد.

مهمترين مسئله ايي كه براي رتبه بندي سايت ها به آن اشاره مي توان كرد، رتبه بندي آنها در موتور هاي جست و جو مي باشد، كه اين رتبه بندي بسته به امتياز هاي بدست آمده توسط وب سايت از قبيل : آمار بازديد ، محتواي مناسب، تعداد لينك ها و... مي باشد.

اين آمار بازديد اگر واقعي باشد و اگر از طريق لينك ها و ارتباط هاي سايت با كلمات خاصي انجام بپزيرد، باعث ميشود در كلمه خاصي سايت ما در رتبه ي بالايي در موتور جست و جو قرار بگيرد. مثلا شركت طراحي سايت طرح و پردازش مبنا را اگر بخواهيد در موتور جست و جوي گوگل با كلمه طراحي سايت جست و جو نماييد، در رتبه ي بالايي از ليست پيدا شده قرار خواهد گرفت، لينك هفتم از صفحه اول، كه اين نشان دهنده طراحي خوب سايت و محتواي آن و تعداد بازديد كافي مي باشد. اين رتبه بندي در سايت هاي خاصي ثبت مي شوند كه به اينها پيج رنكينگ نيز مي گويند.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در طراحي سايت به رو فول فلش، از نرم افزار فلش استفاده مي شود.

اينكار باعث زيبايي و گرافيكي شدن در طراحي وب سايت ما خواهد شد، اما در عين حال اين گرافيك زيبا و جذاب باعث اين نتيجه نيز خواهد شد كه وب سايت ما اصطلاحا سنگين شود و دير تر براي كاربران نمايش داده شود.

البته اصطلاح فول فلش در طراحي سايت هاي استاتيك به كار مي رود، در طراحي سايت هاي دايناميك اين روش را فلش دايناميك مي نامند.

طراحي سايت

اين روش طراحي سايت براي ايجاد صفحات وب گرافيكي كه قرار است در آن از عكس هاي متعدد و حتي فيلم و ساير رسانه هاي تصويري استفاده نماييم مناسب است، البته روشي بهينه نمي باشد! پس بهتر است از روش هاي حرفه اي طراحي سايت براي حتي اينگونه سايت ها استفاده نماييم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

اگر بخواهيم مزاياي اين وب سايت ها را نسبت به وب سايت هاي استاتيك نام ببريم، بايد به ليست گسترده ايي اشاره كنيم.

تعدادي از اين مزايا را براي شما نام مي بريم:

مهمترين مزيت وب سايت هاي دايناميك اين مي باشد كه ديگر وب سايت توسط خود كاربران قابل تغيير و به روز رساني مي باشند.

مي توانيم براي مديريت وب سايت سطح دسترسي تعيين نماييم.

حتي بازديد كنندگان مي توانند نظرت خود را ثبت و حتي محتوايي به وب سايت اضافه كنند.

هزينه پشتيباني از آن بسيار پايين مي باشد؛ اگر وب سايت شخصي باشد، خود ما مي توانيم با آموزش اندكي در مبحث  cms  از آن پشتيباني كنيم.

تنها عيب اين نوع طراحي وب سايت نسبت به نوع استاتيك، تنها هزينه راه اندازي اوليه مي باشد، كه اين هزينه ي اوليه ارزشمند تر از هزينه هاي ثانويه ايي مي باشد كه سايت هاي استاتيك براي ما خواهند داشت.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۳ دى ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در طراحي سايت به اين روش فقط دو مزيت وجود دارد كه نسبت به دايناميك برتري دارد كه البته در مقابل مزيت هاي فراوان دايناميك، اين مزيت ها برتري حساب نميشود.

 

اول اينكه هزينه راه اندازي وب سايت با اين روش بسيار اندك تر از روش دايناميك مي باشد.

دوم اينكه چون صفحات و قالب كلي سايت با هم طراحي شده است، تغيير كلي در اين سايت ها بسيار ساده تر از روش دايناميك مي باشد؛ زيرا در آنجا صفحات به صورت جداگانه طراحي شده اند.

معايب اين روش بسيار است. اول اينكه با توجه به هزينه كم طراحي سايت به اين روش، هزينه پشتيباني از آن بسيار بالاتر مي باشد؛ ما در اينگونه وب سايت ها نمي توانيم تغييراتي ايجاد نماييم؛ همچنين نمي توانيم با كاربران ارتباط مستقيم بر قرار كنيم و كاربران نيز حق اضافه كردن مطالب به محتواي سايت را ندارد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۳ دى ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)

در طراحي سايت به روش دايناميك، قابليت در اختيار ما قرار گرفته است كه ما بعد از تحويل سايت از طراح سايت، مي توانيم با اين قابليت كه CMS ناميده ميشود و در مبحث CMS كه با كليك در اينجا مي توانيد با آن آشنا شويد، تغييرات را در وب سايت خود انجام دهيم؛ يا آن را به روز رساني نماييم و يا به محتواي آن اضافه نماييم.

 

در اين روش براي مديريت سايت ديگر نيازي به كد نويسي نمي باشد؛ براي كاربران و مديران سايت مي توان سطح دسترسي تعريف كرد؛ حتي مراجعه كنندگان و بازديد كنندگان نيز مي توانند مطالب خود را در سايت ثبت نمايند و در اختيار و اشتراك با ساير كابران قرار دهند. مثلا نسبت به يك محصول نظر سنجي قرار دهيم و فيدبك و نظر استفاده كنندگان را از آنها جست و جو نماييم.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ ۲۳ دى ۱۳۹۳ توسط فرشته شكري
نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراح بیگ سایت